Ekonomiliitto liittyi jäseneksi vastuullisuusverkosto FIBSiin

Suomen Ekonomiliitto SEFE ry on liittynyt ensimmäisenä ammattiliittona Yritysvastuuverkosto FIBSiin. Yhteistyön tavoitteena on tarjota uusia toimintamalleja ja parantaa kestävän johtajuuden edellytyksiä yrityksissä, julkisorganisaatioissa ja yhteiskunnassa.

Strategiansa mukaan SEFE on aktiivinen mahdollistaja liiketoiminnan kasvulle ja työelämän parantamiselle. Erityisesti SEFE panostaa kestävään johtajuuteen ja sen yrityksille ja yhteiskunnalle tuomaan lisäarvoon.

FIBS on Suomen johtava yritysvastuuverkosto. Sen tavoitteena on auttaa yrityksiä löytämään kilpailuetua vastuullisuudesta: innovoimaan entistä kustannustehokkaampia ja kestävämpiä tuotteita, palveluita ja toimintatapoja, jotka tuovat lisäarvoa niin yrityksille kuin yhteiskunnallekin.

Kestävä johtajuus tuo lisäarvoa koko yhteiskunnalle

”Vastuullisuutta ja kestävää kehitystä edistetään parhaiten kehittämällä johtajuutta”, SEFEn toiminnanjohtaja Aija Bärlund painottaa. ”Me SEFEssä uskomme, että kestävällä johtajuudella on voitokkaan liiketoiminnan, tuloksellisuuden kasvun ja paremman työelämän lisäksi merkittäviä myönteisiä heijastusvaikutuksia suomalaiseen yhteiskuntaan.”

SEFEn ekonomijäsenistä noin puolet toimii esimies- tai johtotehtävissä. Liitto haluaakin tukea heitä kehittymään omassa tehtävässään ja samalla kehittämään omaa työyhteisöään. Hyvinvoiva työyhteisö on myös tuottavampi työyhteisö, joten johtamisella on suora vaikutus myös kilpailukykyyn.”

Verkkotyökalu vauhdittamaan kehitystä

SEFE on kehittänyt verkkoon kestävää johtajuutta edistävän itsearviointityökalun. Sen avulla voi mitata, miten kestävälle johtajuudelle ominaiset asiat ja teot toteutuvat omassa organisaatiossa.

Mittariston avulla saa kattavan kokonaiskuvan nykytilasta. Samalla näkee, millaisia vahvuuksia työyhteisössä on - ja vastaavasti missä kannattaa parantaa. Työkalu avataan käyttäjille 4.12.2013.: www.kestavajohtajuus.fi

SEFE haluaa levittää itsearviointityökalua mahdollisimman monen organisaation ulottuville, jolloin FIBS on sille luonteva yhteistyökumppani.

"On hienoa saada SEFE mukaan FIBSin toimintaan. Ekonomit ovat avainasemassa yritysten vastuullisen liiketoiminnan kehittäjinä ja toivon, että voimme yhdessä SEFEn kanssa viestiä entistä laajemmin Suomen ekonomeille vastuullisuuden liiketoimintamahdollisuuksista", toteaa FIBSin johtava asiantuntija Ulla Roiha.

Lisätietoja:

Suomen Ekonomiliitto SEFE
Toiminnanjohtaja Aija Bärlund, puh. 0400 807 320

Yritysvastuuverkosto FIBS
Johtava asiantuntija Ulla Roiha, puh. 040 873 2706

*****

Suomen Ekonomiliitto SEFE ry on kauppatieteellisen yliopistotutkinnon suorittaneiden sekä alan opiskelijoiden palvelu- ja etujärjestö. Liiton muodostavat 25 ekonomiyhdistystä ja 13 opiskelijayhteisöä. Yli 50 000 jäsenellään SEFE on Akavan neljänneksi suurin jäsenjärjestö. SEFE palvelee jäseniään heidän uransa joka käänteessä ja on ekonomien edunvalvoja työelämässä, yhteiskunnassa ja koulutuksessa.

FIBSillä on yli 200 jäsentä, joista valtaosa suuria yrityksiä. FIBSin jäseneksi voivat liittyä kaikki yritykset ja yhteisöt, jotka haluavat kehittää toimintaansa ottamalla samalla huomioon toimintansa vaikutukset yhteiskuntaan. Jäsenmäärältään FIBS on alansa kuudenneksi suurin verkosto Euroopassa. FIBS tarjoaa jäsenilleen ajankohtaista tietoa parhaista vastuullisista liiketoimintakäytännöistä, vertaistukea vastuullisuustoiminnan kehittämiseen, asiakas- ja yhteistyökontakteja sekä näkyvyyttä. FIBS järjestää 20-25 tilaisuutta vuodessa, näistä suurin on RATKAISUN PAIKKA –tapahtuma, joka järjestetään seuraavan kerran 13.5.2014 Wanhassa Satamassa Helsingissä.

• fibs
  • yhteiskuntavastuu