Empower liittyi FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi

Sähkö- ja tietoverkkopalveluita sekä teollisuus- ja tiedonhallintapalveluita tarjoava Empower on liittynyt  FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi. Yhtiön vastuullisuustoiminnasta ja -tavoitteista kertoo henkilöstöjohtaja Kirsi-Marja Ura.

Miksi liityitte FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Empower haluaa olla mukana vaikuttamassa suomalaisen liike-elämän vastuullisuuskysymysten ja monimuotoisuuden kehittämistyöhön. Haluamme saada tietoa muiden jäsenyritysten parhaista käytännöistä ja verkostoitua heidän kanssaan. Jäsenyys antaa meille mahdollisuuden hyödyntää FIBSin asiantuntijaverkostoa ja koulutuksia oman liiketoimintamme kehittämisessä.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Empower on sitoutunut noudattamaan korkeimpia lainsäädännön sekä eettisiä vaatimuksia kaikessa liiketoiminnassaan. Näihin sisältyy muun muassa vastuu työntekijöitämme, liikekumppaneitamme sekä muita sidosryhmiä ja yhteiskuntaa kohtaan. Toimittajat ja liikekumppanit ovat Empowerin kokonaisarvoketjun tärkeä ja keskeinen osa. Odotamme toimittajiemme ja liikekumppaneittemme noudattavan omassa liiketoiminnassaan annettujen ohjeiden perusteella samoja korkeimpia lainsäädännön sekä eettisiä vaatimuksia ja liiketoimintakäytäntöjä, joita mekin noudatamme. Empower edistää vastuullisten toimintatapojen noudattamista valvomalla toimittajiensa ja liikekumppaniensa toimintaa. Lisäksi Empower on sitoutunut noudattamaan asiakkaidemme antamia oikeudellisia, eettisiä ja HSE-ohjeita.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Uskomme, että vastuullisuuskysymykset nousevat aiempaa vahvemmin esille, koska yritykset tällä toimialalla tulevat tulevaisuudessa käyttämään yhä enemmän alihankkijoita. Alihankkijoiden määrä tulee kasvamaan ja verkoston toimijat ovat aiempaa pienempiä yrityksiä, mikä tekee toimitusketjun valvontavastuusta entistä haastavampaa.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Alihankkijaketjun vastuullisuus ja sen valvonta on yksi kokonaisuus, jonka parissa teemme tulevana vuonna töitä monella saralla. Tähän toivomme saavamme FIBS-jäsenyyden kautta ideoita ja tukea.

Lisätietoja Empowerista

• tiedonhallintapalvelut