FIBSin Yritykset ja ihmisoikeudet -julkaisu päivitettiin

Uutinen   •   Joulu 08, 2015 15:01 EET

FIBS on kouluttanut yrityksiä ihmisoikeuksen osalta vuodesta 2014 alkaen. Koulutustilaisuuksien keskeinen sisältö on koottu Yritykset ja ihmisoikeudet -julkaisuun, jonka päivitetty versio on nyt kaikkien ladattavissa FIBSin verkkosivuilla.

Julkaisusta löytyy ohjeita YK:n yrityksiä ja ihmisoikeuksia koskevien ohjaavien periaatteiden toteuttamiseen.

YK:n ohjaavista periaatteista on tullut ihmisoikeuksiin liittyvää yritysvastuuta ohjaava globaali standardi. Ne velvoittavat yrityksiä kunnioittamaan ihmisoikeuksia kaikessa toiminnassaan. Yritysten on kartoitettava toimintansa ihmisoikeusvaikutukset ja -riskit, luotava järjestelmät riskien välttämiseksi sekä laadittava prosessit mahdollisia korjaustoimenpiteitä varten.

FIBS järjestää seuraavan ihmisoikeuskoulutuksen keväällä 2016.

Lisätietoja:

Helena Kekki, yritysvastuuasiantuntija, sosiaalinen vastuu, helena.kekki (at) fibsry.fi,
p. 050 3451966

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/fi/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.