Includia Leadership liittyi FIBSin jäseneksi

"Tulevaisuuden johtajan on osattava hahmottaa, ottaa kantaa ja edistää yritysvastuun kysymyksiä yhä laajemmalla skaalalla," sanoo Includia Leadershipin toimitusjohtaja Jonna Louvrier.

Miksi liityitte FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Includia Leadership kouluttaa ja konsultoi monimuotoisuudesta työelämässä ja tekee töitä sen eteen että suomalaislla työpaikoilla osattaisiin vieläkin paremmin hyödyntää kaikkien osaamista, mm. sukupuolesta ja alkuperästä riippumatta. FIBSiin ja monimuotoisuusverkostoon liittyminen oli meille itsestäänselvyys.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Yritysvastuuta on toiminnan kokonaisvaltaisten seurausten arviointi. Ei riitä, että seuraukset eivät ole haitallisia, vaan tavoitteena tulee olla hyvän tuottaminen.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Vastuullisuuden merkitys johtajuudelle kasvaa jatkuvasti. Tulevaisuuden johtajan on osattava hahmottaa, ottaa kantaa ja edistää yritysvastuun kysymyksiä yhä laajemmalla skaalalla. Ajankohtaisena esimerkkinä #metoo kampanja joka on tuonut seksuaalisen häirinnän kaikkien tietoisuuteen. Hyvää vastuullista johtajuutta on olla avoin ja osallistua keskusteluun - ja tietenkin varmistaa että omassa organisaatiossa seksuaalisen häirinnän vastaista työtä tehdään suunnitelmallisesti.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Includian toiminta keskittyy tänä vuonna sosiaaliseen vastuuseen: monimuotoisuuden edistämiseen ja syrjinnänvastaiseen työhön, ja näiden teemojen pitämiseen keskusteluagendalla.

Lue lisää Includia Leadershipin toiminnasta

• johtaminen