Kehitysvammaliitto FIBSin jäseneksi

Kehitysvammaliitto on yksi FIBSin uusimmista jäsenistä. Liiton asiantuntija Sisko Rauhala kertoo miksi.

Miksi liityitte FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Kehitysvammaliitolle on erityisen tärkeää edistää kansalaisten yhdenvertaisuutta ja yhteiskunnan moninaisuutta. Haluamme kehittää myös johtamista ja palvelukäytäntöjä omassa organisaatiossamme, ja näemme jäsenyyden FIBSin verkostoissa edistävän tätä tavoitetta.

Mitä yhteiskuntavastuu teille merkitsee?

Yhteiskuntavastuu ja erityisesti sosiaalinen vastuu ovat toimintamme kulmakiviä. Haluamme käydä jatkuvaa vuoropuhelua jäsenistömme ja sidosryhmiemme kanssa ja edistää toimialamme eettisiä toimintatapoja.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Sosiaali- ja terveyspalvelujen uudistuksen myötä vastuullisuus korostuu lähitulevaisuudessa. Palvelujen keskittyessä suurempiin kokonaisuuksiin on uhkana, että erityistä tukea tarvitsevien ihmisten tarpeet ”hukkuvat massaan”. Uskomme, että verkostoissa toimimalla saamme paremmin edistettyä vastuullisuutta myös tästä näkökulmasta.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Kehitysvammaliiton vuoden 2016 kärkiteemoja ovat mm. kansalaistaidot kaikille sekä kehitysvammaisten nuorten työllistämisen edistäminen. Toivomme löytävämme uusia ajatuksia ja kumppanuuksia FIBSin verkostojen kautta näiden tavoitteidemme saavuttamiseksi.

Lisätietoja Kehitysvammaliitosta

• työllistäminen