Pöyry Oyj liittyi FIBSin jäseneksi

Globaali suunnittelu- ja konsultointiyritys Pöyry Oyj panostaa kuluvan vuoden aikana muun muassa yritysvastuun sisäisiin prosesseihin, raportointiin ja viestintään, kertoo yhtiön ympäristöliiketoiminnan johtaja Mari Puoskari.

Miksi liityitte FIBSin jäseneksi?

Haluamme integroida yritysvastuun entistä enemmän osaksi jokapäiväistä toimintaamme. FiBSin tarjoama osaaminen ja verkosto ovat loistava mahdollisuus vaihtaa ajatuksia huippuammattilaisten kanssa, oppia lisää muilta ja toivottavasti myös auttaa muita jäseniä kehittämään omaa toimintaansa. Olemme todella innokkaita liittymään mukaan toimintaan!

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Yritysvastuuta tukevat ratkaisut ovat meillä pitkälti liiketoiminnan ytimessä mm. energia-, teollisuus-, infrastruktuuri-, vesi- ja ympäristösektoreilla. Vastuullisuus on sisäsyntyistä ja osa ammattitaitoamme ja toimintamme tarkoitusta. Missiomme on “to build a company where talented people shape the world through projects that bring sustainable value to clients and society”. Koska emme voi toteuttaa projekteja ilman ihmisiä, yritysvastuun on oltava osa jokapäiväistä toimintaamme Pöyryn sisällä, asiakkaiden parissa ja yrityskansalaisena. Se on luonnollisesti myös olennainen osa läpinäkyvää ja eettistä vuorovaikutusta sekä maineen- ja riskienhallintaa.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Vastuullisuuden merkitys globaalilla suunnittelu- ja konsultointialalla epäilemättä kasvaa jatkuvasti: uusiutuvan energian tarve, vesikriisi ja puhtaan veden tarve, kehitysmaiden sanitaatio, sosiaaliset-, ympäristö-, terveys- ja turvallisuuskysymykset, materiaali- ja muut tehokkuus, hiilestä irtautuminen – kaikki ovat kasvavia trendejä ja haasteita, jotka meidän pitää ratkaista yhdessä.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Meillä on toimipisteitä yli 40 maassa. Vaikka yritysvastuu on meille ydinkysymys, paljon on vielä tehtävää, jotta saamme kaikki liiketoiminnat ja maat samalle viivalle. FiBSin tuella voimme kasvattaa sisäistä tietoisuutta ja motivaatiota edelleen, oppia muilta globaaleilta toimijoilta parhaita käytäntöjä ja pysyä kehityksen kärjessä. Panostamme myös sisäisiin prosesseihin, raportointiin ja viestintään, joten kuluvalle vuodelle on luvassa runsaasti positiivisia haasteita!

Lue lisää Pöyryn vastuullisuustoiminnasta

• pöyry