Rodinia liittyi FIBSin jäseneksi

Kestävään kehitykseen erikoistunut viestintätoimisto Rodinia keskittyy tulevan vuoden aikana erityisesti vastuullisuusraportointiin, kertoo yrityksen toimitusjohtaja, viestinnän asiantuntija Minna Rajainmäki.

Miksi liityitte FIBSin ja Monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Yritysvastuu ja kestävä kehitys ovat entistä tärkeämmässä roolissa yrityksissä. Niihin panostaminen kertoo yrityksen pitkän tähtäimen suunnitelmista ja tulevaisuuden kilpailukyvystä. Yrityksemme koko toiminta perustuu tämän viestimiseen. Siksi meille on tärkeää kasvattaa verkostoa ja jatkuvasti kerryttää tietotaitoamme näissä asioissa. FIBSin jäsenyys on tärkeä osa sitä.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Yritysvastuu merkitsee ennen kaikkea kestävää liiketoimintaa ja eri toimintojen ammattimaista johtamista. Yrityksen on pidettävä huoli henkilöstöstään ja asiakkaistaan, viestittävä avoimesti sijoittajien ja yhteiskunnan suuntaan sekä kannettava ympäristövastuunsa. Yritysvastuun täytyy olla sisäänkirjoitettu toimintamalli, eikä sitä voi liimata päälle.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Viestintätoimistot ja monet asiantuntijaorganisaatiot ovat vasta havahtumassa yritysvastuun merkitykseen. Vastuullisuudesta aletaan monesti puhua vasta, kun toiminta on suurta. Me uskomme, että vastuullisen brändin rakentaminen hyödyttää mitä tahansa toimialaa kaikissa koko luokissa. Sillä voi olla esimerkiksi huomattava merkitys parhaiden työntekijöiden rekrytoinnissa.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Me Rodiniassa erikoistumme ensi vuoden aikana yritysvastuuraportointiin. Olemme mukana kehittämässä asiakasyritystemme vastuullisuusviestintää, josta raportointi on yksi tärkeä osa. Muita ajankohtaisia asioita omassa toiminnassamme on toimiston ympäristövaikutukset ja työntekijöiden hyvinvointi.

Lue lisää Rodinian toiminnasta

• vastuullisuusviestintä