Sampo Oyj liittyi FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi

Sampo Oyj on liittynyt sekä FIBSin että monimuotoisuusverkoston jäseneksi. Vuonna 2017 yhtiössä keskitytään erityisesti konsernitason vastuullisuusraportoinnin kehittämiseen, kertoo Sammon viestintäpäällikkö Johanna Tynkkynen.

Miksi liityitte FIBSin ja monimuotoisuusverkoston jäseneksi?

Yritysvastuun merkitys on korostunut nykyään myös vakuutus- ja rahoitusalalla. Toivomme FIBSin kautta mahdollisuuksia verkostoitumiseen ja yhteistyöhön alan asiantuntijoiden kanssa. Haluaisimme saada ideoita vastuullisuusraportointiin ja tukea sen kehittämiseen. Uskomme myös, että FIBSin jäsenyys auttaa meitä pysymään ajan tasalla yritysvastuun uusimmista innovaatioista.

Mitä yritysvastuu teille merkitsee?

Yritysvastuu tarkoittaa meille sitä, että pyrimme luomaan tasapuolisen, hyvän ja avoimen työilmapiirin ja tarjoamaan asiakkaillemme laadukkaita palveluja, jotka osaltaan edistävät yhteiskunnallista hyvinvointia ja turvallisuutta. Tiedostamme yhteiskuntavastuumme ja sitoudumme toiminnassamme edistämään taloudellisen, sosiaalisen ja ekologisen kestävyyden periaatteita. Pörssinoteerattuna yhtiönä olemme myös velvollisia toimimaan osakkeenomistajiemme edut huomioon ottaen, lakeja noudattaen ja järkevien liiketoimintatapojen mukaisesti. Meille on tärkeää, että kunnioitamme toiminnassamme ihmisiä ja ympäristöä.

Miten näette vastuullisuuden merkityksen kehittyvän alallanne tulevaisuudessa?

Asiakkaat ja sijoittajat sekä kotimaassa että ulkomailla ovat enenevässä määrin kiinnostuneita yritysvastuun teemoista. Pelkästään kiinnostuksen lisääntyminen luo yhtiöille paineita kehittää toimintaansa vastuullisuuden näkökulmasta. Lisääntyvä lainsäädäntö EU-tasolta lähtien lisää myös vastuullisuuden merkitystä.

Mihin vastuullisuuskysymykseen aiotte tulevana vuonna panostaa ja miten FIBS-jäsenyys voi teitä sen toteuttamisessa auttaa?

Vuonna 2017 keskitymme erityisesti konsernitasoiseen yritysvastuuraportointiin. Toistaiseksi vastuullisuustyötä on tehty lähinnä tytäryhtiöissämme Ifissä ja Mandatum Lifessa, mutta uuden EU-lainsäädännön myötä olemme lähteneet kehittämään konsernitason raporttia. Lisäksi pyrimme parantamaan konsernin sisäistä tiedonkulkua ja -keruuta vastuullisuuden osalta. Uskomme, että FIBSin koulutukset ja seminaarit sekä laaja asiantuntijoiden verkosto tarjoavat meille tukea vastuullisuustyömme kehittämiseen.

Lue lisää Sampo Oyj:stä.

• sijoittajat