Weconomy ratkaisemaan maailman haasteita

Uusi Weconomy Start -ohjelma vie suomalaiset yritykset kehitysmaiden köyhiin yhteisöihin ratkaisemaan maailman sosiaalisia, taloudellisia ja ekologisia haasteita yhteisinnovoinnin keinoin. Pääsy suurille, mutta haasteellisille markkinoille tarjoaa vastuullisille yrityksille merkittäviä kansainvälisiä kasvumahdollisuuksia.

Weconomy Start on suomalaisille yrityksille suunnattu innovaatio-ohjelma, jossa kehitetään köyhille alueille soveltuvia tuote- ja palveluideoita yhdessä loppukäyttäjien, vähävaraisten ihmisten kanssa. Tekes on myöntänyt Suomen World Visionin hankkeelle tutkimus- ja kehittämisrahoituksen. Weconomy Start -ohjelma suunnitellaan yhteistyössä Finpron ja Aalto-yliopiston kanssa.

Ohjelman taustalla on Base of the Pyramid (BOP) -ajattelu, jonka päämääränä on edistää sekä köyhiä yhteisöjä että yrityksiä hyödyttäviä kestäviä innovaatioita ja vastuullista liiketoimintaa vähävaraisilla markkinoilla.

Syksyn 2012 aikana perustettavan yhteisön jäsenyydestä kiinnostuneita kannustetaan lähettämään yhteystietonsa osoitteeseen weconomy(at)weconomy.fi.

• weconomy
  • world vision