FiBS järjestää Suomen ensimmäisen yritysvastuualan messutapahtuman

Lehdistötiedote   •   Loka 04, 2010 08:20 EEST

FiBS järjestää toukokuussa 2011 Helsingin Kaapelitehtaalla Suomen ensimmäisen yritysvastuualan messutapahtuman, "Ratkaisun paikka".

Ratkaisun paikka -tapahtuman tavoitteena on nostaa esiin yhteiskuntavastuun konkreettiset hyödyt sekä innostaa yrityksiä kehittämään vastuutoimintaansa edelleen.

Ratkaisun paikassa yritykset ja muut organisaatiot esittelevät uusia innovatiivisia, kestävän kehityksen mukaisia yritysvastuuratkaisujaan – tuotteita, palveluita ja toimintatapoja. Tapahtuman yhteydessä järjestetään myös työpajoja sekä Parhaat ratkaisut –kilpailu, johon myös tapahtuman yleisö voi osallistua äänestämällä suosikkiratkaisuaan.

Tapahtumaan odotetaan 40-50 ratkaisunesittelijää ja 300-400 messuvierasta.

Ratkaisun paikan esikuvana on yritysvastuualan eurooppalaisen kattojärjestön CSR Europen Marketplace-tapahtumat, joista seuraava järjestetään Brysselissä 28.10.2010.

Vastaavia kansallisen tason tapahtumia on järjestetty viimeisen kolmen vuoden aikana mm. Espanjassa, Kreikassa, Portugalissa, Puolassa, Ruotsissa, Turkissa ja Unkarissa.

Ratkaisun paikan yhteistyökumppaneita ovat Alma Media Oyj, Crnet Oy, Edita Oyj, PricewaterhouseCoopers Oy sekä työ- ja elinkeinoministeriön YES - Yhdenvertaisuus etusijalle tiedotuskampanja.

Lisätietoja:

mikko.routti(at)fibsry.fi

Finnish Business & Society (FiBS) on vastuullisen yritystoiminnan verkosto, jonka tarkoituksena on edistää yhteiskuntavastuullista yritystoimintaa Suomessa. Autamme yrityksiä löytämään kilpailuetua vastuullisuudesta tarjoamalla jäsenillemme tietoa, kontakteja, vertaistukea ja näkyvyyttä. FiBSin jäseneksi voivat liittyä kaikki yritykset ja yhteisöt, jotka pyrkivät edistämään yhteiskuntavastuuta omassa toiminnassaan. FiBS on CSR Europe, Global Reporting Initiative ja CSR 360 Global Partner Network järjestöjen jäsen.