FIBSin uutishuone Suomen seuratuin Mynewsdesk-uutishuone

FIBSin verkkosivujen uutishuone on Suomen seuratuin Mynewsdesk-uutishuone: jo lähes 200 seuraajaa saa suoraan sähköpostiinsa tietoa uutishuoneessa julkaistuista tiedotteista, uutisista ja blogeista, minkä lisäksi kaikki uutishuonejulkaisut leviävät FIBSin Twitterin, LinkedInin ja Facebookin kautta laajemmaltikin.

- ”Suomen seuratuin uutishuone” –titteli on meille FIBSissä iso juttu, eikä vähiten siksi, että uutishuone on kaikkien muiden viestintäkanaviemme ohella myös jäsentemme käytettävissä. Jäsenten hakukonenäkyvyyden kasvattaminen oli yksi keskeinen syy, miksi aikoinaan otimme Mynewsdeskin julkaisualustan käyttöön, ja on hienoa nähdä että se todellakin tuo lisäarvoa jäsenillemme,” sanoo FIBSin viestintäpäällikkö Tarja Laakkonen.

Kaikki FIBSin jäsenet voivat lähettää yritysvastuuseen liittyviä uutisiaan ja blogejaan uutishuoneessa julkaistavaksi. Esimerkiksi vuonna 2015 julkaistuista 40 blogista 26 oli jäsenten ja yhteistyökumppaneiden kirjoittamia, näistä suosituimmalla oli lähes 300 lukijaa ja sitä jaettiin sosiaalisessa mediassa 40 kertaa, toiseksi luetuinta juttua peräti 153 kertaa.

Mynewsdeskin Suomen maajohtajan Nina Lallukan mukaan yksi syy FIBSin uutishuoneen suosioon on aktiivinen päivitystahti.

- FIBSin uutishuone on paikka, jossa julkaistaan paljon ja hyvin erilaisia sisältöjä blogeista uutisiin ja lehdistötiedotteisiin. FIBS on myös valjastanut omat verkostot mukaan sisällöntuotantoon ja sisällöt ovat kautta linjan kohderyhmää puhuttelevia. Kun sisältö ja teknologia kohtaavat, vain taivas on rajana.

Uutishuonejulkaisujen näkyminen sosiaalisessa mediassa on palvelun keskeisin hyöty, sillä se tuo uusia kävijöitä FIBSin verkkosivuille kokonaisuudessaan ja kasvattaa FIBSin somekanavien seuraajamääriä. Tämän myötä uutishuone on FIBSille sekä keskeinen jäsenhankinnan tuki että keino viedä viestiä vastuullisen liiketoiminnan uusimmista ratkaisuista ja käytännöistä valtakunnallisesti.

Uutishuone on ollut vuodesta toiseen FIBSin verkkosivujen ylivoimaisesti vierailluin sivu, viime vuonna yksilöityjä käyntejä oli jo yli 13 300. FIBS onkäyttänyt Mynewsdeskin uutishuonepalvelua vuodesta 2012 alkaen, Mynewsdesk on ollut FIBSin jäsen yhtä pitkään. Julkaisualustaa käyttää Pohjoismaissa yli 5000 yritystä ja 60 000 viestinnän ammattilaista.

Mynewsdesk tarjoaa FIBSin jäsenille 10 % edun uutishuonehankinnasta. Saat Mynewsdeskiin yhteyden täältä. Muistathan mainita Mynewsdeskille FIBSin jäsenyydestä lunastaaksesi edun.

Lisätietoja:

Tarja Laakkonen, viestintäpäällikkö, FIBS, p. 0400 877 396, tarja.laakkonen@fibsry.fi

• näkyvyys
  • mynewsdesk
  • fibsin uutishuone

FIBS on Suomen johtava yritysvastuuverkosto. Autamme yrityksiä tekemään parempaa liiketoimintaa nyt ja tulevaisuudessa: tarjoamme tietoa uusista innovatiivisista tavoista kehittää liiketoimintaa sekä ainutlaatuisen mahdollisuuden verkostoitua ja vaihtaa käytännön kokemuksia niin eri toimialojen yritysten kuin muidenkin yhteiskunnallisten toimijoiden kanssa. Palveluihimme kuuluvat mm. seminaarit, työpajat ja tapahtumat, koulutus- ja kehittämishankkeet sekä tutkimukset, uutiskirjeet ja julkaisut. FIBS-verkostossa on mukana jo lähes 300 yritystä ja yhteisöä. www.fibsry.fi