FIBSin yritysvastuutilaisuudet keväällä 2018

FIBSin kevään tilaisuuksissa kuullaan mm. kuinka rakennetaan toimintakulttuuri, joka kannustaa puuttumaan seksuaaliseen häirintään, miten yritykset voivat huomioida toimintansa vaikutukset alkuperäiskansoihin ja siirtotyöläisten oikeudet toimitusketjuissaan, sekä miten hallitaan riskejä konfliktiherkillä ja ns. haurailla alueilla toimittaessa. Kevätkausi huipentuu FIBSin kuudennen yritysvastuututkimuksen tulosten julkistukseen Musiikkitalolla 15.5. Lue lisää ja varaa jo paikkasi!

24.01. Ratkaisupaja: Nollatoleranssi seksuaaliselle häirinnälle

Miten häirintä voidaan estää ja miten rakennetaan toimintakulttuuri, joka kannustaa puuttumaan seksuaaliseen häirintään. Tilaisuuden valmentajana toimii yhteistyössä FIBSin kanssa tasa-arvokonsulttiyhtiö Ekvalitan toimitusjohtaja Malin Gustavsson.

31.01. Luonto liiketoiminnan mahdollistajana

Miten yritykset ovat onnistuneet huomioimaan luonnon liiketoiminnassaan ja kuinka sijoittajat pyrkivät omalta osaltaan edistämään yritysten luontoa suojelevaa toimintaa.Tilaisuuden puhujavieraana ovat mm. UPM:n kansainvälisistä metsäasioista vastaava johtaja Timo Lehesvirta sekä Euroopan investointipankin johtava ympäristöasiantuntija Eva Mayerhofer.

13.02. Migration, human trafficking & forced labour: How to avoid risks and increase transparency in labour supply chains

How businesses can manage their labour supply chains to respect human rights of migrant workers and their families. Speakers include Hannah Plumb, Project Officer, International Recruitment System (IRIS) Secretariat IOM Headquarters, and Ajda Cevc, Sustainability Policy and Engagement Project Leader, IKEA.

07.03. Ratkaisupaja: Miten pienennät riskejäsi toimiessasi konfliktiherkillä ja haurailla alueilla

Mitä konfliktisensitiivisyys tarkoittaa liiketoiminnan näkökulmasta katsottuna ja kuinka hallita riskejä ns. haurailla alueilla toimittaessa. Tilaisuuden valmentajana toimii yhteistyössä FIBSin kanssa SaferGloben toiminnanjohtaja Maria Mekri.

20.3. FIBSin vuosikokous 2018

Vuosikokouksessa esitellään mm. FIBSin uusi strategia vuosille 2018-2020.

11.04. Yritysvastuun integrointi - Merkitse kalenteriisi!

FIBSin ja KPMG:n järjestämän aamiaistilaisuuden ohjelma julkaistaan lähempänä ajankohtaa.

08.05. Ratkaisupaja: Miten huomioida lasten oikeuden tuotteiden ja palveluiden kehityksessä

FIBSin ja Pelastakaa lapset ry:n tilaisuudessa case-esimerkkinä on lapsille suunnatut palvelut digitaalisessa ympäristössä ja puhujavieraana Telian vastuullisuusjohtaja Eija Pitkänen.

15.05. Yritysvastuu 2018 - Tutkimuksen tulosten julkaisutilaisuus

Tuoretta tietoa Suomen yritysvastuun trendeistä kuullaan jälleen FIBSin yritysvastuututkimuksen tulostilaisuudessa, joka järjestetään tällä kertaa Musiikkitalolla.

05.06. Indigenous peoples - Value, impact and engagement

The importance and value for businesses to consider indigenous people in human rights due diligence, consider impacts on them and engaging with them beyond legal requirements. The event will be run by Sandra Atler, Head of Enact Human Rights and Business Practice Group.

Lisätietoja: Ulla Roiha, päällikkö, FIBS, p. 040 873 2706, ulla.roiha@fibsry.fi

FIBS auttaa yrityksiä tekemään parempaa liiketoimintaa: tarjoamme tietoa uusista innovatiivisista tavoista kehittää vastuullista liiketoimintaa sekä ainutlaatuisen mahdollisuuden verkostoitua eri toimialojen yritysten ja muiden yhteiskunnallisten toimijoiden kanssa. Palveluitamme ovat tilaisuudet, valmennukset, teemaryhmät, uutis- ja tietopalvelut sekä Monimuotoisuusverkosto. FIBS-verkostossa on mukana yli 300 yritystä ja yhteisöä, mukaan voivat liittyä kaikki organisaatiot, jotka pyrkivät edistämään yhteiskuntavastuuta toiminnassaan.