Kaksi uutta kompaktikameraa Pentaxilta

Pentax tuo markkinoille kaksi uutta kompaktikameramallia. Pentax Optio RS1000 on kamera, jonka etukuoren voi vaihtaa mielensä mukaan. Pentax Optio RZ10 on erittäin helppokäyttöinen kamera 10x optisella laajakulmazoomilla.

Pentax Optio RS1000 tarjoaa 14 megapikselin tarkkuuden, selkeän 3-tuuman LCD-näytön ja 4x optisen zoomin, joka lähtee 27,5 mm laajakulmasta sekä HD laatuisen videokuvauksen.  Kameran runko on luottokortinkokoinen mikä tekee siitä helposti mukana kannettavan. Yksi kameran uusista ominaisuuksista ovat vaihdettavat etukuoret, joiden avulla kameran ulkonäköä voidaan muuttaa mielen mukaan.

Pentax Optio RZ10:ssä on monia ominaisuuksia jotka helpottavat kuvausta, mm. joukko valmiita kuvausohjelmia. Edelleen kehittynyt kuvanvakaaja, 14 megapikselin CCD-kenno, HD videotallennus sekä automaattinen kasvojentunnistus, joka toimii myös eläimiä kuvattaessa.

”Mielenkiintoinen ominaisuus RS1000 kamerassa on automaattinen kuvausohjelman valinta, jossa kamera itse valitsee 15:sta valmiista ohjelmasta parhaiten soveltuvan ja optimoi näin kameran asetukset parhaiten sopimaan vallitseviin kuvausolosuhteisiin”, kertoo Per Skog Focus Nordicilta, Pentaxin pohjoismaiselta maahantuojalta.

Molemmissa kameroissa on sarjakuvausnopeus jopa 9 kuvaa sekunnissa. Pentax ohjelmisto MediaImpression 2.0, kuvien näyttämiseen, muokkaamiseen ja järjestämiseen on kameran mukana (yhteensopiva myös viimeisten käyttöjärjestelmien Windows 7 ja Mac OS X 10.6 kanssa).

Pentax Optio RS1000 ja  Optio RZ10 arvioidut myyntihinnat ovat noin 140 euroa ja 210 euroa. Molemmat mallit ovat saatavilla kaupoissa lokakuussa. RZ10 on saatavana mustana, valkoisena, lilana, punaisena ja vihreänä.

Syyskuun 9. päivänä avautuu sivu http://chameleon.pentax.eu/
Pentax RS1000 kameran käyttäjille. Sivulla voi:

• Suunnitella ja tulostaa omatekoisia kamerakuoria valmiin ohjelmiston avulla
  • Saada ideoita valmiista kuvagalleriasta

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• kamera
  • pentax