Kaksi uutta vesitiivistä Pentax kameraa

Pentax laajentaa vesitiiviiden kameroiden tuoteperhettä kahdella uudella mallilla: Optio WG1 ja Optio WG1-GPS. Ne ovat huomattavasti kestävämpiä kuin aiemmat mallit ja samalla ne on sovitettu yhä enemmän ulkokäyttöön.

Pentax Optio WG1 on vesitiivis jopa kymmenen metrin syvyyteen saakka, joten se on ihanteellinen kamera vedenalaiskäytössä. Se on myös erityisen hyvin suojattu kolhuja vastaan, sillä se kestää putoamisen 1,5 metrin korkeudelta ja jopa 100 kg:n paineen. Se on aito ulkoilmakamera, jonka pakkasensieto ulottuu jopa -10°C lämpötilaan asti. Kameraa ei ole suunniteltu vain äärilajeja, kuten surffausta, lumilautailua, benjiä, freestylehiihtoa, vuorikiipeilyä ja laskuvarjohyppyä varten, sillä se sopii myös jokapäiväiseen käyttöön, jossa riskinä voi olla kahvin kaatuminen kameran päälle tai vaikka se että kamera jää istujan alle.

Pentax Optio WG1-GPS on saman kameran versio, jossa on yhdysrakenteinen GPS paikannustietojen merkintää varten. Kamera liittää automaattisesti kuviin metatietoa sijainnista (pituus- ja leveyspiirin) sekä päiväyksen. Näin kuvien sijoittaminen kartalle on helppoa (Google Earth, FlickR, Picasa, jne).

Molempien kameroiden kuori on ainutlaatuista ja kestävää alumiinivalosta. 14 megapikselin CCD kuvakenno takaa hätkähdyttävän todenmukaiset kuvat, joissa yksityiskohdat toistuvat erinomaisesti. Kameroissa on 5x optinen laajakulmazoom (vastaa 28-140 mm kinokoossa) ja 1 cm:n lähikuvaukseen pystyvä makrotoiminto. Objektiivin ansiosta kaikenlainen kuvaus on mahdollista: maisemat, rakennukset, muotokuvat, lähikuvat tai kuvat etäisistä aiheista.

Optio WG1 ja WG1-GPS kameroissa on 2,7” LCD-näyttö, jossa on 16/9-kuvamuodossa 230 000 pisteen tarkkuus takaamassa kuvien selkeän näkymisen. Kameroilla voi myös kuvata HD-videota (1280 x 720 pikseliä) 30 kuvan sekuntinopeudella. Niissä on parannettu mikroskooppitoiminto (kuva suurentuu jopa 6,1-kertaiseksi), kasvojentunnistus, hymyntunnistus ja varoitus silmien räpyttelystä, jotta kuvaaja saa hienoja kuvia joka kerta.

”Mukana tuleva hihna ja siinä oleva karbiinisolki auttavat kameraa pysymään aina käsien ulottuvilla, riippumssa vyöstä tai vaikkapa polkupyörästä”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Pentaxia maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Pentax Optio WG1 ja Optio WG1 GPS tulevat maksamaan noin 289 € ja 369 € (veroineen). Molempien mallien odotetaan tulevan myyntiin maaliskuussa. Optio WG1:n värivaihtoehtoina tulee olemaan musta/sininen ja lila, Optio WG1-GPS:n vihreä ja hopea.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Pentax on osoittanut ylittämätöntä tieto-taitoa optiikan ja valokuvaustekniikan alalla jo vuodesta 1919. Pentaxin innovaatiot (1952 – ensimmäinen japanilainen SLR-kamera, 1957 – maailman ensimmäinen Pentaprisma RefleX, 1986 – ensimmäinen zoomilla varustettu kompaktikamera, 1990 - ensimmäinen SLR-kamera, jossa on TTL automaattitarkennus, 1991 – ensimmäinen säänkestävä kompaktikamera) ovat jättäneet pysyvän jäljen valokuvaukseen.
Vuonna 2007 Pentax tuli osaksi Hoya-yhtymää, joka on yksi maailman johtavista yrityksistä optiikan alalla. Nykyään sillä on yli 35 000 työntekijää ja sen vuosiliikevaihto on noin  neljä miljardia euroa (2009). Yritys on listattu pörssissä ja sillä on 46 tytäryhtiötä 24:ssä maassa ympäri maailmaa.

• iskunkestävä
  • kamera