Loweprolta uusi laitteiden kantojärjestelmä ammattivalokuvaajille

Lowepro, johtava valokuvausvälineille ja kannettavalle elektroniikalle tarkoitettujen suojavarusteiden valmistaja, tuo myyntiin uuden sukupolven S&F (Street and Field) tuotteistaan. Ne muodostavat integroidun järjestelmän, jossa on kameralaukkuja nopeaa ja strukturoitua työskentelyä vaativille ammattikuvaajille.

Kantojärjestelmä on vastaus tapahtuma- ja urheilukuvaajien sekä valokuvan, videon ja äänen kanssa työskentelevien fotojournalistien tarpeisiin.

"S&F alkaa vyöstä, valjaista tai integroidusta liivistä. Siitä eteenpäin valokuvaaja voi räätälöidä kantovarustuksensa oman persoonallisen työskentelytapansa, varusteidensa tai tietyn työtehtävän mukaan", sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Loweprota maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

S&F perustuu Lowepron innovatiiviseen SlipLock-järjestelmään, jossa on taskuja ja kiinnikkeitä, joiden avulla laukkuja voi lisätä tai vähentää tarpeen mukaan.

”S&F vastaa kaikkia ajateltavissa olevia tarpeita. Jos esimerkiksi haluaa tallentaa ääntä, voi mikserin asettaa S&F Utility Bag 100 AW:hen, joka sitten ripustetaan S&F vyöhön. Lisäksi löytyy mm. innovatiivinen ratkaisu, jonka nimi on S&F Lens Exchange Case 200 AW. Se mahdollistaa nopean objektiivinvaihdon yhdellä kädellä”, sanoo Juha Korteniemi.

Muita järjestelmän osia riittää kompaktista S&F Memory Wallet 20:stä tilavaan S&F Transport Duffle Backpackiin. Järjestelmän perustukseen kuuluu S&F Deluxe Technical Belt, S&F Light Utility Belt, S&F Technical Vest ja S&F Technical Harness. Vyö yhdessä liivin kanssa antaa valokuvaajalle mahdollisuuden kantaa raskaita varusteita, jotka saa nopeasti esille samalla, kun kantovarustus suojelee valokuvaajan selkää rasittumiselta.

Lowepro S&F tulee myyntiin lokakuun aikana. Tuoteperhe muodostuu seuraavista yksiköistä.

• S&F Deluxe Technical Belt antaa lukuisia eri mahdollisuuksia järjestellä ja kantaa varusteita. Se on yhteensopiva valjaiden ja liivin kanssa.
  • S&F Light Utility Belt muodostuu irroitettavista osista, jotta kantokapasiteetin voi sovittaa tarpeen mukaan. Mukana on irroitettava olkahihna ja läpimenot kaapeleille.
  • S&F Technical Vest muotoutuu mukavasti ja räätälöidysti ja sillä selviytyy painavastakin lastista keskivartaloalueella yhdessä vyön kanssa.
  • S&F Technical Harness helpottaa painavan lastin kantamista yhdessä vyön kanssa. Se voidaan muuntaa repuksi yhdessä olkahihnalaukun kanssa.
  • S&F Phone Case 20 suojaa useimpia älypuhelimia, erityisesti sellaisia, joilla voi merkitä vieraillut paikat geograafisiin tietoihin.
  • S&F Memory Wallet 20 antaa tilaa jopa 12:lle CF- tai SD-kortille. Avataan kirjan tapaan ja voidaan kiinnittää vyöhön tai avainketjuun.
  • S&F Bottle Pouch täydellinen muotoilu vesipullolle tai eväslaatikolle.
  • S&F Quick Flex Pouches (55 AW & 75 AW) mahdollistaa salamalaitteen, radion tai muiden keskikokoisten tarvikkeiden nopean esillesaannin. All Weather AW Cover sisältyy.
  • S&F Utility Bag 100 AW antaa monipuolista säilytystilaa valokuvaus- ja äänityslaitteille, kuten kameroille, kiikareille, miksereille ja akuille.
  • S&F Filter Pouch 100 suojaa ja pitää järjestyksessä jopa kymmenen suurta suorakulmaista suodinta. Mukana järjestelmä, jossa on värimerkityt väliseinät.
  • S&F Lens Exchange Case 200 AW patentoitu funktio, joka mahdollistaa objektiivinvaihdon yhdellä kädellä. Tekee kuvaamisesta joustavampaa ja nopeampaa.
  • S&F Slim Lens Pouches (55 AW & 75 AW) kulkevat mukana antaen kuvaajalle täyden liikkumisvapauden. Voidaan taittaa kokoon pakattaessa suurempaan laukkuun.
  • S&F Laptop Utility Backpack 100 AW antaa tilaa kanettavalle tietokoneelle ja varusteille työtehtävien aikana. Voidaan käyttää, kun kuvia pitää lähettää nopeasti kuvauspaikalta.
  • S&F Transport Duffle Backpack on mitoitettu niin, että siinä voi yksinkertaisesti kantaa mukana täydellistä ja työskentelyvalmista S&F kittiä.
  • S&F Audio Utility Bag 100 on moduulirakenteinen, tavarat järjestyksessä pitävä ja joustava ratkaisu valokuvaajille ja videokuvaajille, jotka kantavat mukanaan äänityslaitteita.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Tietoa Loweprosta
Lowepron perustaja Greg Lowe vakiinnutti yrityksen maineen laaudukkaiden ja innovatiivisesti muotoiltujen tuotteiden valmistajana, kun hän 1972 toi myyntiin maailman ensimmäisen pehmustetun kameralaukun. Edelleen tänä päivän Lowepro jatkaa alan mullistamista erinomaisesti muotoilluilla ja ylivoimaisen laadukkailla suoja- ja kantolaukuillaan. Niitä valmistetaan kameroille, videokameroille, kannettaville tietokoneille, valokuvausvälineistölle ja kannettavalle kotielektroniikalle. Yrityksen pääkonttori sijaitsee Kaliforniassa ja sen tuotteita on myynnissä yli sadassa maassa sekä valokuvausliikkeissä että verkkokaupoissa. Lisätietoja löytyy osoitteesta www.lowepro.com