Pentax julkaisee kaksi uutta täyden kennon objektiivia luonto- ja urheilukuvaukseen

Pentax laajentaa objektiivivalikoimaansa 70-200mm F/2,8 ja 150-450mm F4,5–5,6 -objektiiveilla. Näiden lisäksi tullaan myöhemmin tänä vuonna julkaisemaan uusi täyden kennon kamerarunko.

”Pentax on tunnettu korkealaatuisista kameroistaan ja objektiiveistaan, mutta tähän asti sen objektiivivalikoimasta on puuttunut tiettyjen polttovälien objektiiveja”, sanoo Juha Korteniemi, Pentaxia maahantuovalta Focus Nordicilta, ”nämä nyt julkaistavat objektiivit tulevat korjaamaan tilanteen”.

HD Pentax-D FA* 70-200mm F/2,8 ED DC AW

Tähti tuotteen nimessä viittaa siihen, että objektiivi kuuluu Pentaxin *-sarjaan, joka takaa erinomaisen laadun kaikilla osa-alueilla. Kyseessä on nopea teleobjektiivi valokuvaajille, jotka haluavat vain parasta.

Objektiivissa on Pentaxin viimeisimpiä teknologioita käyttävä heijastuksia vähentävä käsittely, joka sisältää mm. Aero Bright -pinnoitteen, joka takaa parhaan mahdollisen valonläpäisyn ja minimoi heijastukset. Etulinssi on päällystetty lisäksi likaa hylkivällä SP-pinnoitteella (Super Protect), jonka ansiosta se on helppo puhdistaa.

Objektiivi on myös varustettu uudella Quick-Shift Focus -järjestelmällä, jonka avulla voi nopeasti vaihtaa eri tarkennustilojen, QFS/A, QFS/M ja MF, välillä, ottamatta katsetta pois kohteesta. QFS/A-tilassa prioriteetti on automaattitarkennuksella, mutta se sallii samalla käyttäjän hienosäätää tarkennusta sen jälkeen, kun automaattitarkennus on valmis. QFS/M-tilassa objektiivi toimii myös automaattitarkenteisesti, mutta kuvaaja voi säätää tarkennusta vapaasti. MF-tila taas vaihtaa nopeasti täysin käsitarkenteiseen tilaan.

Objektiivi on sääsuojattu ja sopii siksi täydellisesti yhteen kaikkien Pentaxin sääsuojattujen kamerarunkojen kanssa. Sisäänrakennettu tarkennusmoottori on nopea ja hiljainen.

HD Pentax-D FA 150-450mm F/4,5–5,6 ED DC AW

Superteleobjektiivi, jolla saa 230-690mm kinovastaavuuden esimerkiksi Pentax K-3 -kamerarungossa. Myös tämä uutuus on varustettu parhaalla mahdollisella pinnoituksella, Quick-Shift Focus -järjestelmällä ja on sääsuojattu, kuten 70-200mm objektiivikin. Mallissa on myös sisäänrakennettu, hiljainen ja nopea, tarkennusmoottori.

Täyden kennon Pentax-järjestelmäkamera

Uusi täyden kennon kamera ei ole vielä saanut nimeä, mutta se on peilijärjestelmä, joka käyttää K-bajonetin objektiiveja, kuten muutkin Pentax-kamerarungot. Se tulee myös olemaan yhteensopiva DA-objektiivien kanssa APS-C -rajaustoiminnon ansiosta.

Objektiivien toimitukset alkavat huhtikuussa ja ne tulevat maksamaan seuraavasti:

HD Pentax-D FA* 70-200mm F/2,8. Arvioitu hinta on noin 2400,00 euroa

HD Pentax-D FA 150-450mm F/4,5–5,6. Arvioitu hinta on noin 2700,00 euroa

Täyden kennon järjestelmäkameran toimitukset alkavat vuoden loppupuolella.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

• pentax
  • valokuvaus
  • kamera
  • objektiivi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Ricoh/Pentax, Joby, Jobo, Lowepro, Transcend, Steiner, Kowa, Hähnel, Lumiquest, Tamron, Samyang, Zeiss, Velbon, Kenko, Nissin, Metz, MyMyk ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.