Pentax K-5 Silver, Limited Edition

Moneen kertaan huippumaininnat testeissä saaneesta Pentax K-5 järjestelmäkamerasta tulee uusi hopeanvärinen versio, johon on tehty suuria muutoksia: uusi pintamateriaali, uusi peukalokiekko, uusia näppäimiä ja uusi paketointi.

Silver K-5 kameran takaosan LCD-näyttöä ja ylänäyttöä on vahvistettu entistäkin enemmän kulutusta kestäviksi. Lisäksi kamera on saanut uudelleenmuotoillun oteosan, joka tekee kameran käytöstä vieläkin miellyttävämpää.

”Silver K-5 mukana tulee myös uusi ohjelmistoversio, joka tarjoaa uusimman ja edistyksellisimmän kuvankäsittelyn ja tekniikan kaikkine hienouksineen”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Pentaxia maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Kameran julkistuksen kruunaa kolme aiempaa ”pannukakkuobjektiivia”, joista tulee nyt runkoon sopivat hopeanväriset versiot:

• smc DA 40 mm f/2,8 Limited Silver
  • smc DA 21 mm f/3,2 AL Limited Silver
  • smc DA 70 mm f/2,4 Limited Silver

Pentax Silver K-5 tulee maksamaan veroineen noin 1350 €. Uusien hopeanväristen objektiivien verolliset hinnat tulevat olemaan 550 € (40 mm), 650 € (21 m) ja 650 € (70 mm).

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Pentax on osoittanut ylittämätöntä tieto-taitoa optiikan ja valokuvaustekniikan alalla jo vuodesta 1919. Pentaxin innovaatiot (1952 – ensimmäinen japanilainen SLR-kamera, 1957 – maailman ensimmäinen Pentaprisma RefleX, 1986 – ensimmäinen zoomilla varustettu kompaktikamera, 1990 - ensimmäinen SLR-kamera, jossa on TTL automaattitarkennus, 1991 – ensimmäinen säänkestävä kompaktikamera) ovat jättäneet pysyvän jäljen valokuvaukseen.
Vuonna 2007 Pentax tuli osaksi Hoya-yhtymää, joka on yksi maailman johtavista yrityksistä optiikan alalla. Nykyään sillä on yli 35 000 työntekijää ja sen vuosiliikevaihto on noin  neljä miljardia euroa (2009). Yritys on listattu pörssissä ja sillä on 46 tytäryhtiötä 24:ssä maassa ympäri maailmaa.

• kamera
  • k-5