Pentax Optio WG-2 nimettiin vuoden 2012 parhaaksi kovaa käyttöä kestäväksi kompaktikameraksi

Pentax sai yhden valokuvausmaailman arvostetuimmista palkinnoista

Pentaxin pokkari Optio WG-2, joka julkaistiin maaliskuussa 2012, on saanut TIPA-palkinnon sarjassa "Best rugged compact camera 2012".  Valinnassa nostettiin esiin kameran suorituskykyinen kuvanlaatu, luotettava toimintavarmuus ja ainutlaatuinen käytettävyys myös hankalissa olosuhteissa.

TIPA:n perustelut valinnalle: "Pentax WG –sarjan uusinta mallia on markkinoilla sekä GPS-toiminnolla (geotagging) varustettuna että ilman. Kamera on suunniteltu kestämään valokuvauksen ääriolosuhteita, ja kamera kestääkin pudotuksen 1,5m:n korkeudelta ja se kestää sadan kilon kuormituksen. Lisäksi kameralla voidaan kuvata veden alla 12 metrin syvyyteen saakka ja myös vastaavasti äärimmäisen pölyisissä olosuhteissa. Talviolosuhteissa kameraa voidaan käyttää -10 °C saakka. Kameran objektiivissa on viisinkertainen zoomi, joka vastaa 35mm formaatissa polttoväliä 28-140mm. 16 MP:n taustavalaistu CMOS-kenno mahdollistaa korkealuokkaiset kuvat ja Full HD –tason videokuvauksen (1920x1080 pikseliä), 30 ruutua sekunnissa (H.264). Raati nosti esiin myös kameran makrokuvaustoiminnon, jonka lähin tarkennusetäisyys on 1 cm. Makrokuvien valaistus tapahtuu kameran objektiivin ympärillä olevien LED-valojen avulla.

TIPA:n taustaa

Technical Image Press Association Awards eli TIPA on riippumaton organisaatio, joka koostuu päätoimittajista ja teknisistä toimittajista, jotka edustavat 29 valokuvausalan julkaisua kaikkiaan 14 eri maasta. TIPA:a pidetään yleisesti yhtenä valokuvausalan arvostetuimmista palkinnoista.

TIPA:n toimittajat äänestävät vuosittain kategorioidensa parhaat valokuvaustuotteet, jotka on julkaistu kuluneiden 12 kuukauden aikana. Tuomaristo kiinnittää arvostelussa huomiota tuotteiden innovatiiviseen kehittelyyn, uusimman tekniikan hyödyntämiseen, muotoiluun ja ergonomiaan, käytettävyyteen ja tuotteen hinta-laatusuhteeseen. TIPA:n jäsenjulkaisut- ja lehdet kattavat sisällöltään koko valokuvausgenren ja tuomaristossa onkin edustettuna laaja kirjo valokuvausalan ammattilaisia.

Lisätietoja: Kristiina Niemi, puh. 09-4283 4101, s-posti: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Velbon, Kenko, Metz, Lensbaby, B+W, Novoflex ja Carl Zeiss. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• tipa
  • kamera