Pentaxilta uusi järjestelmäkamera ulkokäyttöön

Kevyt ja suorituskykyinen runko, joka on myös sääsuojattu ja pölytiivis

Pentax K-30 on uusi digitaalinen järjestelmäkamera edistyneille harrastajille. Kyseessä on erittäin kompakti, kevyt, sää- ja pölysuojattu kamera, joka helppokäyttöisyytensä ansiosta sopii hyvin myös aloittelevalle kuvaajalle. Samanaikaisesti kameran kanssa julkaistaan myös uusi objektiivi PENTAX-DA 50mm f/1.8.

16 megapikselin resoluution sekä edistyksellisen kuvanvakaajan ansiosta Pentax K-30 –kameralla saa  helposti vangittua huipputason valokuvia. Lisäksi kamerassa on useita, hintaluokaltaan kalliimpien kameroiden edistyksellisiä ominaisuuksia kuten kamerarunko, joka kestää vesisateen, hiekan ja kylmyyden -10° C saakka. Kamerassa on optinen etsin, joka näyttää näkymän täydellisesti juuri sellaisena, kun se tulee kuvassa näkymään ja kolmen tuuman, jopa 920 000 pikselillä varustettu LCD-näyttö.

Kamerassa on myös useita mielenkiintoisia toimintoja kuten kuusi kuvaa sekunnissa ottava sarjakuvaustoiminto, 1/6000 sekunnin suljinaika ja Full HD-tason videokuvaus (1920x1080 pikseliä, 30 ruutua sekunnissa). Kameran ISO-herkkyyttä voidaan säätää välillä ISO 100 ja 12800. Kameran monipuoliset ominaisuudet yhdistettynä tukevaan ja käytettävyydeltään erinomaiseen ja sporttiseen runkoon tekevät tästä kamerasta todellisen joka paikan työkalun, eikä se jätä kuvaajaa pulaan vaativimmissakaan olosuhteissa.

Pentax SAFOX IX+ AF –tarkennus ja yksitoista tarkennuspistettä tarjoavat todella nopean ja tarkan automaattitarkennuksen, ja lisäksi kromaattinen vaihtelu on saatu tehokkaasti minimoitua difraktiolinssin avulla.

Auto picture –toiminto valitsee automaattisesti sopivimmat kuvausasetukset (muotokuva, maisemakuva tai makro) ja lisäksi kamerasta löytyy vielä 19 esiohjelmoitua kuvausasetusta kuten esimerkiksi yökuvaus, muotokuva, kotieläin ja taustavalaistu kuvauskohde, joiden avulla on helppo parantaa kuvien laatua.

"Pentax K-30 tulee markkinoille kolmessa eri värissä: kirkkaan valkoinen, korkeakiilto sininen ja perinteinen musta”, kertoo Juha Korteniemi Pentaxia maahantuovalta Focus Nordicilta.

Uusi objektiivi PENTAX-DA 50mm f/1.8 on tarkoitettu Pentax-kameroille, jotka käyttävät K-bajonettia. Kyseessä on kiinteäpolttovälinen (50mm) ja erittäin valovoimainen (f/1.8) objektiivi, jonka pyöreät suljinlamellit takaavat kuviin kauniin ”bokeh:in”. Objektiivin tunnusmerkkejä on myös kompakti koko (38,5 mm/pituus) ja keveys (122 gr).

Saatavuus
Pentax K-30 -kamera ja PENTAX-DA 50mm f/1.8 –objektiivi saapuvat jälleenmyyjille heinäkuussa.

Lisätietoja: Kristiina Niemi, puh. 09-4283 4101, s-posti: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Velbon, Kenko, Metz, Lensbaby, B+W, Novoflex ja Carl Zeiss. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• valokuvaus
  • kamera