Pentaxin uudet 35mm ja 11-18mm -laajakulmaobjektiivit

Uusien Pentax FA 35mm f/2 ja Pentax DA 11-18mm f/2,8 -laajakulmaobjektiivien ominaispiirteitä ovat kompakti koko, sekä optinen ja mekaaninen huippulaatu.

Ricoh-Pentax päivittää tuotevalikoimansa kahdella uudella korkealaatuisella laajakulmaobjektiivilla, jotka molemmat on tarkoitettu käyttäjille, jotka arvostavat huippulaadukasta rakenteellista laatua ja korkeaa optista suorituskykyä, mutta haluavat samalla säilyttää koon ja painon minimissään. F/2 valovoimaisessa laajakulmaobjektiivissa on 35mm polttoväli ja se on suunniteltu täyden kennon kameroille. Toinen uusista objektiiveista on APS-C-kennoisille kameroille suunniteltu f/2.8-valovoimainen laajakulmazoom 11-18mm polttovälillä.

HD Pentax FA 35mm f/2 on klassinen laajakulmaobjektiivi täyden kennon kameroille. Pienikokoinen objektiivi sopii hyvin jokapäiväiseen käyttöön katukuvaukseen tai matkoille. Se on varustettu mekaanisella aukonsäädöllä ja sen lähin 30 cm tarkennusetäisyys tekee siitä hyvin monipuolisen objektiivin. Objektiivi on suunniteltu uusimpia Pentaxin järjestelmäkameroita silmällä pitäen ja se painaa vain 193 grammaa. Objektiivia voidaan käyttää myös APS-C-kennoisilla kameroille, jolloin se toimii normaaliobjektiivina.

Hybridiasfääriset linssielementit mahdollistavat erittäin hyvän terävyyden koko kuva-alalla myös täydellä aukolla kuvattaessa. Monikerroksinen HD-pinnoite (High Definition antireflection treatment) lasipinnoilla lisää valonläpäisyä ja vähentää heijastuksia ja haamukuvia, jotka voivat vaikuttaa kuvan kontrastiin. Etulinssi on lisäksi suojattu SP-pinnoitteella (Super Protect), joka hylkii vettä ja rasvaa tehden siitä helpon puhdistettavan. Objektiivin mukana toimitetaan vastavalosuoja.

HD Pentax FA 35mm f/2 -objektiivin toimitukset alkavat helmikuun lopussa ja sen vähittäismyyntihinta on noin 485 euroa.

Tekniset tiedot HD Pentax FA 35mm f/2

Polttoväli:
35 mm
Suurin aukkoarvo: 2,0
Piirtoympyrä: 24 × 36 mm (täysi kenno). Sopii myös APS-C
Objektiivin kiinnitys: KAF3
Tarkennus: Automaattitarkennus
Kuvanvakaaja: Ei
Optinen rakenne: 6 elementtiä / 5 ryhmää
Pienin aukkoarvo: 22
Lähin tarkennusetäisyys: 30 cm
Suurennossuhde: 0.17x (1:5.9)
Himmenninlehtiä: 6
Suodinkierre: 49 mm
Pituus: 45 mm
Halkaisija: 64 mm
Paino: 193 grammaa
Mukana: Vastavalosuoja, objektiivin suojat

HD Pentax DA 11-18mm f/2,8 ED DC AW on valovoimainen laajakulmazoom APS-C-kennoisille kameroille. Sen erinomainen terävyys ja tarkkuus myös täydellä aukolla (f/2.8) tekevät objektiivista täydellisen edustajan Pentaxin laadukkaaseen tähtisarjaan. Objektiivin kinovastaavuus on 17-27,5mm ja sen lähin tarkennusetäisys on vain 30 cm. Se tarjoaa loistavat mahdollisuudet esimerkiksi maisemien, kaupunkiympäristöjen ja reportaasien kuvaamiseen. Objektiivissa on kiinteä, säänkestävä rakenne, joka selviytyy niin sateista, kuin pölyisistäkin olosuhteista.

Objektiivin DC-tarkennusmoottori tarjoaa tasaisen ja hiljaisen tarkennuksen. Pikavaihtomekanismin avulla kuvaaja voi vaihtaa helposti automaatti- ja manuaalitarkennuksen välillä. Pyöreä yhdeksän lehtinen himmennin tarjoaa pehmeän ja kauniin bokeh-efektin, kun taas monikerroksinen HD-pinnoite takaa korkean kontrastin kaikissa valaisuolosuhteissa ja edistää myös Pentaxin hienoa värintoistoa. Vettä ja rasvaa hylkivä SP-pinnoite varmistaa, että etulinssielementti pysyy puhtaana ja että sen huoltaminen on helppoa.

HD Pentax HD Pentax DA 11-18mm f/2.8 ED DC AW -objektiivin toimitukset alkavat helmikuun lopussa ja sen vähittäismyyntihinta on noin 1700 euroa.

Tekniset tiedot HD Pentax DA 11-18mm f/2,8 ED DC AW

Polttoväli:
11-18 mm
Suurin aukkoarvo: 2,8
Piirtoympyrä: APS-C
Objektiivin kiinnitys: KAF3
Tarkennus: Automaattitarkennus
Kuvanvakaaja: Ei
Optinen rakenne: 16 elementtiä / 11 ryhmää
Pienin aukkoarvo: 22
Lähin tarkennusetäisyys: 30 cm
Suurennossuhde: 0.10x (1:10)
Himmenninlehtiä: 9
Suodinkierre: 82 mm
Pituus: 100 mm
Halkaisija: 90 mm
Paino: 704 grammaa
Mukana: Vastavalosuoja, objektiivin suojat

Lisätietoja:info@focusnordic.fi

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Rotolight, Nissin, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.