Samyang julkaisee uusia täyden kennon objektiiveja Nikonille

Samyangin valikoima Nikonin peilittömille täyden kennon kameroille kasvaa kahdella Z-kiinnityksen objektiivilla. Samaan aikaan julkaistaan 85mm f/1.4 -automaattitarkenteinen potrettiobjektiivi Nikon F-kiinnitykselle.

Samyang on aloittanut vuoden vahvasti julkaisemalla useamman uuden objektiivin Canonin, Nikonin ja Sonyn kameroille. Nyt he julkaisevat kolme uutta edullista objektiivia jotka on suunnattu Nikon-käyttäjille. Kaksi uusista objektiiveista, 14 mm laajakulma ja 85 mm teleobjektiivi, on suunniteltu Nikonin uusille peilittömille Z6- ja Z7-kameroille. Ne ovat manuaalitarkenteisia objektiiveja, jotka on aiemmin julkaistu Canon EOS RF-kiinnityksellä. Kolmas objektiivi on valovoimainen automaattitarkenteinen objektiivi Nikonin peilijärjestelmille. Kaikki kolme objektiivia ovat sääsuojattua ja niissä on käytetty Samyangin kehittynyttä Ultra Multi Coating (UMC) -pinnoitetta, joka takaa mahdollisimman suuren kontrastin ja kirkkaat kuvat myös haastavissa valaisuolosuhteissa.

Samyang MF 14mm f/2.8 Z on manuaalitarkenteinen ja sääsuojattu ultralaajakulmaobjektiivi, jonka lähin tarkennusetäisys on vain 28 cm. Objektiivissa on erinomainen optinen suorituskyky jo täydellä aukolla ja se on suunniteltu Nikonin Z-sarjan peilittömille täyden kennon kameroille.

Objektiivin optinen rakenne koostuu 14 elementistä 10 ryhmässä. Kaksi elementeistä on ED-lasia, jotka vähentävät kromaattista aberraatiota, eli värivuotoa. Kolme elementeistä on HR_lasia ja kaksi asfäärisiä elementtejä, jotka takaavat korkean erottelukyvyn ja terävyyden koko kuva-alalla. Kiinteä vastavalosuoja suojaa etuelementtiä hajavalolta ja osumilta. Objektiivin rakenteen vuoksi siinä ei ole suodinkierrettä, eikä objektiivissa ole sähköisiä kontakteja kamerarungolle.

Samyang MF 85mm f/1.4 Z ja Samyang AF 85mm f/1.4 F ovat molemmat lyhyitä teleobjektiieja täydelle kennolle ja soveltuvat erityisesti henkilökuvaukseen suuren aukkonsa vuoksi, joka takaa pehmeän ja kauniin taustan sumennuksen. Molemmat objektiivit ovat sääsuojattu ja niiden optinen rakenne koostuu 9 elementistä 7 ryhmässä. Samyang MF 85mm f/1.4 Z on manuaalitarkenteinen objektiivi Nikonin peilittömille Z-kiinnityksen kameroille pehmeällä tarkennsrenkaalla. Samyang AF 85mm f/1.4 F on taas hiljaisella moottorilla tarkennettu objektiivi Nikonin F-kiinnityksen peilikameroille.

Muut erot:

MF-version lähin tarkennusetäisyys on 1 metri. Objektiivissa on kahdeksan lamellinen himmennin ja 72 mm suodinkierre. Objektiivissa ei ole elektronisia kontakteja kameraan.

AF-version lähintarkennusetäisyys on 90 cm. Objektiivissa on pyöristetty yhdeksän lamellinen himmenin ja 77 mm suodinkierre. Elektronisien kontaktien ja mikropiirin ansiosta objektiivi tukee kameran kaikkia valotus- ja mittaustapoja.

Objektiivien toimitukset alkavat myöhemmin keväällä ja niiden suositushinnat ovat:

Samyang MF 14mm f/2.8 Z : 435,00 €

Samyang MF 85mm f/1.4 Z : 375,00 €

Samyang AF 85mm f/1.4 F : 549,00 €

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Rotolight, Nissin, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.