Samyangilta uusi kalansilmäobjektiivi portaattomalla aukon esivalinnalla

Samyang tuo markkinoille uuden Samyang 8mm T3.8 Fisheye CS – kalansilmäobjektiivin. Uutuus on kehitetty erityisesti videokuvaajille, sillä objektiivin tarkennusominaisuudet soveltuvat erinomaisesti videokuvaukseen. Objektiivi sopii APS-C –kennon järjestelmäkameroihin ja sitä on saatavilla Canon EF ja Nikon F –kiinnityksillä.

Uusi objektiivi perustuu tekniikaltaan aikaisempaan Samyang 8mm 1:3.5 Fisheye CS –kalansilmäobjektiiviin, mutta valovoimaa on muokattu paremmin videokuvaukseen soveltuvaksi, ja se on uudessa objektiivissa F/3,8. Videokuvausta ajatellen, objektiivin tarkennus- ja suljinasteikot on sijoitettu objektiivin sivulle, joka helpottaa arvojen lukemista ja asetusta.

"Objektiivin säätörenkaaseen saa hammastuksen ansiosta erityisen tarkan tuntuman sekä tarkennuksen ja aukkoarvon säätäminen onnistuu helposti ja nopeasti myös kuvauksen aikana”, kertoo Juha Korteniemi Samyangia maahantuovalta Focus Nordicilta.

Samyang 8mm T3.8 Fisheye CS –objektiivi saapuu jälleenmyyjille huhtikuussa ja sen verollinen hinta on noin 379 euroa. Tuotteelle myönnetään kolmen vuoden takuu.

Tekniset tiedot
Polttoväli: 8 mm
Aukkoarvo: T3.8 - T22
Kenno: APS-C
Kuvakulma: 180º (APS-C-DX 1,5 x), 167º (APS-C 1,6 x)
Tarkennusalue: ∞ ~ 0,3 m
Optinen rakenne: 10 linssiä (1 asfäärinen) 7:ssä ryhmässä
Yhteensopivuus: Canon, Nikon F
Paino: 418 grammaa (Canon), 396 grammaa (Nikon)
Mitat: 77,3 x 75 mm (Canon), 74,8 x 75 mm (Nikon).

Lisätietoja: Kristiina Niemi, puh. 09-4283 4101, s-posti: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Velbon, Kenko, Metz, Lensbaby, B+W, Novoflex ja Carl Zeiss. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• valokuvaus
  • fisheye