Tamron julkaisee uuden 70-210mm f/4 telezoom-objektiivin

Uusi Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD telezoom-objektiivi on täydellinen valokuvaajille, jotka kaipaavat kevyempää kalustoa uhraamatta optista laadukkuutta. Objektiivi tarjoaa nopean automaattitarkennuksen, erittäin tehokkaan kuvanvakaajan ja lyhyen tarkennusetäisyyden.

Tamronin korkealaatuisten zoom-objektiivien valikoima vaativille valokuvaajille kasvaa tasaisesti, ja nyt joukkoon lanseerataan uusi Tamron 70-210 mm f/4 Di VC USD. Täyden kennon telezoom-objektiivi painaa vain 850 grammaa, mikä tekee siitä täydellisen vaihtoehdon valovoimaiselle mutta raskaalle 70-200mm f/2.8 -objektiiville tai kevyemmälle 70-300mm f/4-5.6 -objektiiville.

Valovoimaisuutensa, nopean automaattitarkennuksen ja kuvanvakautuksen ansiosta objektiivi sopii erinomaisesti muotokuviin, urheilun ja kuvareportaasien kuvaamiseen myös vähäisessä valossa.

Nopea ja monipuolinen

Automaattitarkennus on Tamron USD -tarkennusmoottorin (Ultrasonic Silent Drive -ultraäänimoottori) ansiosta nopeampi ja varmempi kuin ennen, kiitos kahden tehokkaan mikroprosessorin ja hienosäädetyn tarkennusalgoritmin. Toinen prosessoreista on omistettu ainoastaan automaattitarkennukselle, ja toinen kuvanvakautukselle. VC-kuvanvakaaja (Vibration Compensation) vakauttaa kameran liikettä jopa 4 aukon verran, ja se soveltuu erittäin hyvin käsivaralta kuvaamiseen.

Tehokas kuvanvakautus takaa erinomaisen kuvanlaadun ilman jalustaa. Kuvattaessa esimerkiksi pitkiä valotusaikoja, Arca-Swiss-yhteensopiva jalustapanta voidaan kiinnittää objektiiviin lisävarusteena.

Tamron 70-210 mm f/4 Di VC USD -objektiivissa on luokkansa* lyhin tarkennusetäisyys, vain 95cm, mikä tarjoaa suurennossuhteen 1:3.1. Ominaisuus tekee objektiivista entistäkin monipuolisemman, mahdollistaen pienten kohteiden, esimerkiksi kukkien tai perhosten, kuvaamisen.

*70-200mm f/4-luokan zoom-objektiivit täyden kennon DSLR-kameroille

Sääsuojattu ja fluoriittipinnoitettu

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD on sekä tyylikäs että kestävä. Objektiivin kuori on viimeistelty säänkestäväksi kumitiivisteillä, jotka pitävät kosteuden ja pölyn ulkopuolella. Tyylikäs, mutta samalla tukeva muotoilu sopii monenlaisiin olosuhteisiin. Etulinssin fluoriittipinnoite estää naarmuuntumista sekä hylkii tehokkaasti likaa ja rasvaa, mikä tekee siitä myös helpon puhdistaa.

Optinen rakenne sisältää 20 linssielementtiä 14 ryhmässä. Linssielementeistä kolme on valmistettu LD-lasista (Low Dispersion), jotka poistavat kromaattista aberraatiota ja takaavat optimaalisen terävyyden koko kuva-alueelle.

Elektromagneettinen aukonsäätö on nopeampi ja tarkempi, ja erittäin hyödyllinen ominaisuus niin valo- kuin videokuvaamisessakin. Lähes pyöreä himmennin koostuu yhdeksästä himmenninlehdestä, joka antaa kuvan epäteräville alueille pehmeän lopputuloksen.

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD on yhteensopiva Tamron Tap-In -konsolin kanssa, jonka avulla voi esimerkiksi päivittää objektiivin ohjelmiston tai hienosäätää tarkennusta ja kuvanvakausta.

Hinta ja saatavuus

Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD toimitukset alkavat huhtikuussa 2018.

• Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD (Canon) hinta noin 849 €
  • Tamron 70-210mm f/4 Di VC USD (Nikon) hinta noin 849 €

Lisätiedot: info@focusnordic.fi

Tärkeimmät ominaisuudet

• Täyden kennon objektiivi, jota voi käyttää myös APS-C -kennolla
  • Kaksoismikroprosessori tarkennukselle ja kuvanvakaajalle
  • Hiljainen ja tarkka USD-tarkennusmoottori (Ultrasonic Silent Drive)
  • VC-kuvanvakaaja (Vibration Compensation) vakauttaa 4 aukon verran
  • Lyhin tarkennusetäisyys vain 95cm.
  • Fluoriittipinnoitettu etulinssi ja sääsuojattu runko
  • Edistyksellinen 20 elementin optinen rakenne

Pienin aukkoarvo:
Lähin tarkennus:
95cm
Max. suurennos: 0.32x (1:3.1)
Suodinkoko: 67mm
Pituus:
Canon: 177mm. Nikon: 174mm
Halkaisija: 76mm
Paino: Canon: 860 g. Nikon: 850 g
Sisältyvät varusteet:
Vastavalosuoja, linssisuojat Muut ominaisuudet: Sääsuojattu rakenne. Hiljainen automaattitarkennus, USD -tarkennusmoottori (Ultrasonic Silent Drive). Sähköinen aukonsäätö. Arca Swiss -yhteensopiva jalustapanta saatavilla lisävarusteena.

• valokuvaus
  • objektiivi
  • tamron
  • canon
  • nikon
  • telezoom

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.