Uusi ilmainen Stop Motion sovellus iPhonelle

Frame X Frame sovelluksen jakelu käynnistyy "Stop Motion Addict" videokilpailulla

Joby, innovatiivisen Gorillapod kamerajalustan ja Gorillamobile iPhone jalustan valmistaja, julkistaa Frame X Framen, ensimmäisen ilmaisen iPhone 4 sovelluksen, jolla tuotetaan Stop Motion filmejä. Sovelluksessa on myös toimintoja, joilla sen luomuksia voi jakaa sosiaalisissa medioissa.

Frame X Frame, kaikki-yhdessä -sovellus joka vangitsee ja jakaa hienoja videoleikkeitä, tulee inspiroimaan uusia luovia tapoja tallentaa uniikkeja videoleikkeitä iPhonella. Jobyn ensimmäistä iPhone sovellusta, Gorillacamia, on ladattu yli 2,5 miljoonaa kappaletta Apple iTunes Storesta. Myös Frame X Frame on nyt saatavilla ja ladattavissa ilmaiseksi iTunes App Storesta.

Juhlistaakseen Frame X Framen julkistusta Joby julkistaa YouTubessa kilpailun, jonka nimi on "Stop Motion Addict". Osallistujat kilpailevat paketista, jossa on Canon 7D järjestelmä­kamera, Gorillapod Focus ja Ballhead, sekä mahdollisuudesta saada kilpailuesityksensä näkyville marraskuussa Renderyardin lyhytelokuvafestivaaleilla Espanjassa. Kilpailu jatkuu 31. päivään toukokuuta ja voittajat julistetaan 8. kesäkuuta.

Tuomaristossa ovat Mark Reid, Renderyardin lyhytelokuvafestivaalin perustaja, Estafania Merino, Renderyardin lyhytelokuvafestivaalin johtaja, Trevor Hardy, Nick Kids animaattori Watermill Farmista, Gregory Han Apartment Therapysta, Mike Doyle About.com:in Skiing Guidesta sekä ammattilaiskuvaaja ja Jobyn proteamin jäsen, *Safe Solvent. Canon Powershot S95 jaetaan sille videolle, joka saa eniten tykkää -näpäytyksiä.

”Täydellisten stop-motion videoleikkeiden ja ajastettujen luomusten vangitseminen on lastenleikkiä iPhone 4:lle tarkoitetulla GorillaMobilella. Tämä handsfree -ratkaisu antaa täydellisen asennon kaikissa toiminnoissasi, olipa kyse sitten chattailusta FaceTimessa tai auringonlaskun vangitsemisessa.”, sanoo Juha Korteniemi, joka edustaa Jobya maahamme tuovaa Focus Image Nordic Oy:tä.

Huomaa: Stop Motion on animaatiotekniikka, joka luo liikevaikutelman liittämällä yhteen sarjan liikkumattomia kuvia. Time-lapse on vastakohta slow motionille, ts. hidasta tallennusta ja normaalitempoista esitystä. Sen avulla voi tutkia esimerkiksi pilvien liikettä ja nähdä kukkien kasvavan.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä. Focus Nordic on BSCI järjestön jäsen ja toimii oikeudenmukaisempien työehtojen puolesta. Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Joby perustettiin vuonna 2005. Yrityksen nykyisenä toimipaikkana on San Francisco. Vuonna 2006 Joby lanseerasi kameratarvikemarkkinoille taipuvan Gorillapod jalustan. Uusia innovaatioita ovat olleet Gorillamobile ja Gorillatorch. Lisätietoja www.joby.com

• joby