Uusi järjestelmäkamera ja objektiivi Pentaxilta

Pentax K-r on uusi pienikokoinen järjestelmäkamera, joka on helppokäyttöinen ja sisältää pienestä koostaan huolimatta suuren joukon hienoja ominaisuuksia. Kamerasta tulee kolme hienoa väriä: valkoinen, punainen ja musta.

Pentax K-r:n ominaisuuksia ovat mm. 12,4 megapikseliä, videokuvaus HD-laadulla (1280x720), sarjakuvaus kuuden kuvan sekuntinopeudella, ISO 25600 asti sekä erittäin tarkka LCD-näyttö.

Kameralla otettuja kuvia voidaan siirtää langattomasti esim. blogiin matkapuhelimen välityksellä. Kuvia voidaan siirtää myös suoraan kahden K-r kameran välillä. Kamerassa on sen lisäksi uusi, kehittynyt AF-tarkennusjärjestelmä, jossa on yksitoista tarkennuspistettä. Hämärissä olosuhteissa apuna on AF-apuvalo tarkennukseen.

Muita kameran hienoja ominaisuuksia ovat automaattinen pölynpoisto ja mahdollisuus tehdä HDR-kuvia, joissa yhdistetään kolme kuvaa, jotka on otettu eri aukoilla. Tämä toiminto toimii myös kuvattaessa vapaalta kädeltä Auto Aling toiminnon ansiosta.

”Pentax K-r toimii sekä tavallisilla AA-paristoilla että ladattavalla lithium akulla.  Lisäksi kamerassa on lukuisa joukko digitaalisia filttereitä” kertoo Per Skog Focus Nordicilta, Pentaxin pohjoismaiselta maahantuojalta.

Uusi objektiivi

Pentax tuo samanaikaiseti markkinoille uuden smc DA 35mm F2.4 AL objektiivin.

Hinta ja saatavuus

Pentax K-r tulee maksamaan noin 700 euroa ja se tulee myyntiin lokakuussa. Uusi objektiivi smc DA 35mm F2.4 AL tulee samanaikaisesti ja sen hinta tulee olemaan noin 220 euroa.

Lisätietoja: Hanna Jansson puh. 09-4283 4101 info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

• pentax
  • valokuvaus