Uusi kalansilmäobjektiivi Samyangilta

Integroidulla mikroprosessorilla Nikonin digitaalisille järjestelmäkameroille

Samyang tuo markkinoille uuden, mikroprosessorilla varustetun AE 8mm 1:3.5 Aspherical IF MC Fish-eye CS objektiivin Nikonin DSLR-kameroille. Objektiivi on parannettu versio yrityksen aikaisemmasta kalansilmäobjektiivista, josta puuttui mikroprosessori.

Samyang AE 8mm 1:3.5 Aspherical IF MC Fish-eye CS on laadukas ja suorituskykyinen laajakulmobjektiivi Nikonin DSLR-kameroihin, joissa on APS-C/DX kenno.

Uusi objektiivi on varustettu tarkennusmoottorilla, joka hyödyntää aiempien AE-mallien tapaan tehokkaasti kamerasta käsin koko valotusalueen sekä helpottaa i-TTL-salama-automatiikan käyttöä. Integroidun mikroprosessorin ansiosta valotusautomatiikka toimii tehokkaammin kaikilla kuvausasetuksilla Nikonin DSLR-kameroissa. Samyangin AE-objektiivit tallentavat automaattisesti otettujen kuvien valotus- ja tarkennusarvot käytettäessä EXIF-kuvaformaattia.

”Objektiivissa on erittäin toimivaksi havaittu rakenne, jossa kymmenen antireflex-käsiteltyä linssiä ovat seitsemässä ryhmässä. Lisäksi hybridi-asfäärinen linssi vähentää tehokkaasti valon hajoamista eri väreihin”, kertoo Juha Korteniemi, Samyangia maahantuovalta Focus Nordicilta.

Uusi objektiivi on saatavilla jälleenmyyjiltä joulukuussa ja sen verollinen hinta on noin 329 euroa.

Lisätietoja: Kristiina Niemi, puh. 09-4283 4101, s-posti: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Panasonic, Pentax, Lowepro, SanDisk, Transcend, Steiner, Hähnel, Tamron, Samyang, Swarovski, Velbon, Kenko, Metz ja Lensbaby. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus nimellä.  Katso lisätietoja www.focusnordic.fi

Samyang Optics Co., Ltd on vuonna 1972 perustettu eteläkorealainen yritys, joka valmistaa optisia laitteita, CCTV ja valokuvaustarvikkeita. Samyang tunnetaan hyvin rakennettujen manuaalisten vaihdettavien objektiivien valmistajana, jonka objektiivit ovat yhteensopivia useiden valmistajien kameroiden kanssa. Lisätietoja www.syopt.co.kr

• valokuvaus