Uusi Zhiyun CRANE M2 – monipuolinen ja kompakti gimbal-vakaaja

Uudistetun Zhiyun CRANE M2 -gimbal-kuvanvakaajan avulla hallitset luovaa työtäsi entistä paremmmin. Monipuolinen ja pienikokoinen työkalu kulkee helposti mukana ja antaa loputtomia mahdollisuuksia luovien kuvausasetusten ansiosta.

Zhiyun CRANE M2 -vakaajan ennen näkemättömän muotoilun ansisoita se toimii useiden eri laitteiden, kuten pokkareiden, keveiden peilittömien kameroiden, mobiililaitteiden ja action-kameroiden kanssa. Edullinen CRANE M2 mullistaa kameravakaamisen parannetulla WiFi- ja Bluetooth-kameraohjauksella, uusilla inspiroivilla kuvaustiloilla, kahdeksan tunnin akkukestolla, sormenpäähallinnalla ja helppokäyttöisellä ja intuitiivisella OLED-näytöllä.

Vain yksi vakaaja

Perinteisesti sisällöntuottajat ovat tarvinneet useita vakaajia eri kuvauskalustoilleen, mikä on nostanut laitteiston hankintahintaa, sekä mukana kulkevan kaluston painoa. Zhiyun CRANE M2 on yksi vakaaja, joka toimii useiden eri laitteiden kanssa. Mobiililaitteiden ja action-kameroiden kiinnittämiseen tarvitaan näitä varten suunnitellut lisävarusteet.

Kompakti ja mukana kulkeva

CRANE M2 -vakaajan älykäs tasapainotusjärjestelmä vastaa videokuvaamisen nopeaan tahtiin. Uuden pikakiinnityslevyn ansiosta kameran irrottaminen ja kiinnittäminen on helppoa. Mittamerkinnän ja tasapainopisteen lukituksen ansiosta uudelleen kokoonpano vie vain sekunteja, eikä tilanne ehdi mennä ohi. Helppoa kuljetusta varten vakaajan akselit voidaan lukita, jolloin CRANE M2 on helppo taittaa kasaan ja kuljettaa esimerkiksi selkärepussa.

Pienestä ja kompaktista koostaan huolimatta CRANE M2:ssa on tehokkaat moottorit, jotka selviävät useista erilaisista laitteista ja käyttötavoista. Kuvauskahva tarjoaa mukavan otteen ja mahdollistaa helpon pääsyn kaikkiin säätimiin. Yhdellä painikkeen painalluksella voidaan esimerkiksi zoomata kauempana olevaan kohteeseen. Kirkkaasta, intuitiivisesta OLED-näytöstä nähdään yhdellä silmäyksellä mm. laitteen vakauksen tila, Bluetooth- ja WiFi-liitäntöjen tila, akun varaustaso ja muita tärkeitä asetuksia.

Hallitse kuvaamisen luovuutta

Kolmen normaalin vakautustilan (Pan Follow PF, Follow F ja Lock L) lisäksi Zhiyun CRANE M2:ssa on uusia inspiroivia ominaisuuksia, jotka lisäävät luovuutta entuudestaan. Täyden liikeradan POV-tila mahdollistaa 360° synkronoidun liikkeen kaikilla kolmella akselilla. Vortex-kuvaustila mahdollistaa ns. 360° barrel roll -efektin joka suuntaan. Go-kuvaustila sopii erityisesti urheilun kuvaamiseen nopeammalla panoroinnilla ja kohteen seuraamisella. Lisäksi Selfie-tilan avulla kamera on nopea kääntää ympäri kuvaajaa kohti – täydellinen toiminto vloggaajille.

Laajenna ja yhdistä

Zhiyun CRANE M2 -vakaajan WiFi- ja Bluetooth-toiminnot mahdollistavat saumattomasti kameran langattoman ohjaamisen gimbali-kahvasta ja Zhiyunin sovelluksella. ZY Play -sovelluksen avulla käytössä on myös uusia kuvaustiloja, kuten timelapse-kuvaus ja automaattiset panoraamat.

Vakaajassa on useita vakio ¼-tuuman kiinnityspisteitä erilaisille ääni- ja valovarusteille, sekä monitorille. Akun kestoaika on jopa kahdeksan tuntia jatkuvaa työskentelyä, jonka lisäksi vakaajan akku voidaan ladata varavirtalähteestä. Vakaajalla voidaan myös ladata siihen liitettyä puhelinta tai muuta laitetta.

Zhiyun CRANE M2 toimitukset alkavat elokuussa 2019 ja sen suositushinta on noin 299,00 euroa.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on euroopan suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Polaroid, Rotolight, Nissin, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja Saramonic. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.