ZEISS Batis 2.8/135 - odotettu uusi teleobjektiivi Sony FE-kiinnitykselle

Zeiss julkaisee Sonyn peilittömille täyden kennon kameroille tarkoitettuun Batis-sarjaan uuden pitkän polttovälin teleobjektiivin.

Uuden ZEISS Batis 2.8/135 -teleobjektiivin myötä myös muoto- ja hääkuvaajien on mahdollista ikuistaa tärkeät hetket Zeissin legendaarisen laadukkaalla optiikalla. Pitkä 135mm polttoväli ja suuri f/2.8 aukko, yhdeksänlehtisellä himmentimellä, saavat kohteen erottumaan pehmennettyä taustaa vasten, mikä on suosittu tyylikeino muoto- ja hääkuvauksessa.

Kuten Batis-sarjan kolmessa aikaisemmassa objektiivissa, myös uudessa tulokkaassa on nopea ja tarkka automaattitarkennus sekä innovatiivinen OLED-näyttö, josta on jo tullut sarjan tavaramerkki. Se näyttää tarkennusetäisyyden tarkennustasolta ja syväterävyysalueen valitulla aukolla selkeästi jopa auringonvalossa.

Vakautta ja vapautta

ZEISS Batis 2.8/135-objektiivin rakenne on sääsuojattu ja suunniteltu kestämään kovemmatkin sääolosuhteet. Bajonetin elektroninen yhteys mahdollistaa nopean tiedonsiirron. ZEISS Batis 2.8/135 -objektiivin kuvanvakaajan avulla kuvaaminen käsivaralta on helpompaa kuin koskaan hämärässäkin. Batis-sarjan tuotteet tukevat kaikkia nykyisten Sony E-sarjan kameroiden ominaisuuksia ja toimintoja.

Optinen rakenne koostuu 14 linssistä 11 ryhmässä. ZEISS on panostanut rakenteen uudistamiseen ja yksinkertaistamiseen pitääkseen kromaattisen aberraation mahdollisimman pienenä. Objetiivilla otetuissa kuvissa on erittäin vähän vääristymiä ja niissä on erittäin korkea kontrasti ja tarkkuus koko kuva-alalla, niin Sonyn täyden kennon kuin APS-C-kennon kameroissa.

ZEISS Batis 2.8/135on saatavilla toukokuussa 2017

• Hinta noin 2100 €

ZEISS Batis-tuoteperhe 2017

• ZEISS Batis 2.8/18
  • ZEISS Batis 2/25
  • ZEISS Batis 1.8/85
  • ZEISS Batis 2.8/135

Lisätietoa ZEISS Batis -tuoteperheestä osoitteessa www.zeiss.com/batis

ZEISS Batis2.8/135 - Tekniset ominaisuudet

• Kiinnitys: Sony FE / E
  • Polttoväli: 135 mm
  • Aukko: f/2.8– f/22
  • Linssielementtejä / ryhmää:14 / 11
  • Optinen kuvanvakaaja: Kyllä
  • Tarkennus: Automaattinen / Manuaali
  • Tarkennusetäisyys: 87cm
  • Työskentelyetäisyys: 74 cm (objektiivin etulinssin ja kohteen välinen etäisyys)
  • Kuvakulma (diagonaali): 18°
  • Suurennussuhde: 1:5.3
  • Suotimen koko: 67 mm
  • Pituus (ilman linssisuojusta): 120 mm
  • Halkaisija: 81 mm
  • Paino: 614 g
  • Sisältyvät lisävarusteet: Linssisuojus ja vastavalosuoja

Lisätiedot: info@focusnordic.fi

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.