Zeiss Loxia 85mm f/2.4 - uusi teleobjektiivi Sony E-kiinnitykselle

Loxia-tuoteperhe saa neljännen jäsenen, lyhyen teleobjektiivin Sony E-kiinnityksellä, joka sopii erinomaisesti niin valo- kuin videokuvaukseen.

Kuten Loxia-sarjan muutkin jäsenet, uusi Zeiss Loxia 85mm f/2.4 on suunniteltu erityisesti vastaamaan täyden kennon Sonyn E-kiinnityksen kameroiden tarpeita. Zeiss Sonnar-rakenteeseen perustuva optinen rakenne sisältää 7 elementtiä 7 ryhmässä. Objektiivin rakenne on optimoitu digitaaliseen kuvaamiseen ja korkean resoluution kennolle. Kolme linssiä on valmistettu erikoisvalmisteisesta lasista, joka vähentää kromaattista aberraatiota.

Tarkkuus ja tuntuma

Objektiivi siirtää automaattisesti tiedot polttovälistä, aukosta ja tarkennuksesta kameraan. Kamera tunnistaa pienimmänkin käännöksen,ja aktivoi automaattisesti lähikuvan kameran näytölle (erikseen valittava ominaisuus).

Tarkennusrenkaan kääntöaste on 220° lähimmästä tarkennuksesta äärettömään, minkä ansiosta kuvaajalla on täydellinen kontrolli syväterävyyteen. Tärkeä ominaisuus f/2.4 valovoimaisella -teleobjektiivilla, jolla syväterävyys on erittäin lyhyt.

Tarkennuksen pehmeyttä ja tarkkuutta arvostavat myös videokuvaajat. Kaikilla Zeiss Loxia-objektiiveilla on sama halkaisija, minkä ansiosta se sopii erinomaisesti videokuvaukseen. Loxia-objektiivit ovat yhteensopivia Zeiss Lens Gear -sarjan, videokuvaamiseen tarkoitettujen lisävarusteiden, kanssa. Toinen hyödyllinen ominaisuus on mahdollisuus portaattomaan aukonsäätöön.

Zeiss Loxia 85mm f/2.4 tulee olemaan Loxia-tuoteperheen, joka sisältää jo kaksi laajakulmaobjektiivia (21mm ja 35mm) sekä 50 mm normaalin objektiivin, pisin objektiivi. Uudessa 85 mm Loxiassa on metallirunko, minkä lisäksi se on pöly- ja sääsuojattu, kuten sisaruksensakin.

Zeiss Loxia-tuoteperhe 2016

• ZEISS Loxia 21mm f/2.8
  • ZEISS Loxia 35mm f/2
  • ZEISS Loxia 50mm f/2
  • ZEISS Loxia 85mm f/2.4

Zeiss Loxia 85mm f/2.4 – Tekniset tiedot

• Polttoväli: 85 mm
  • Aukko: f/2.4 - f/22
  • Linssiä/ryhmää: 7/7
  • Tarkennus: Käsitarkennus, 220° tarkennusrengas
  • Lähin tarkennus: 80cm
  • Työskentelyetäisyys: 68.5 cm (objektiivin etulinssin ja kohteen välinen etäisyys)
  • Kuvakulma (diagonaali): 28.63 °
  • Suurennussuhde: 1: 7.2
  • Suodinkierre: 52mm
  • Pituus (ilman suojia): 94.8 mm
  • Halkaisija: 62.5 mm
  • Paino: 594 g
  • Varusteet (mukana): Objektiivisuojat, vastavalosuoja

Zeiss Loxia-tuoteperheen yhteiset ominaisuudet

• Sony E-kiinnitys, täyden kennon kamerat
  • Sääsuojattu rakenne
  • Käsitarkennus laajalla tarkennusrenkaalla
  • Lähettää automaattisesti EXIF-datan ja tarkennusasetukset kameraan
  • Sama halkaisija
  • Mahdollisuus portaattomaan aukonsäätöön
  • 52mm suodinkierre
  • Yhteensopiva ZEISS Lens Gears -tuotteiden kanssa

Hinnat ja saatavuus

Zeiss Loxia 85mm –objektiivin toimitukset alkavat joulukuussa ja se tulee maksamaan seuraavasti:

Zeiss Loxia 85mm f/2.4, hinta noin 1480 euroa.

Lisätietoja: info@focusnordic.fi

• loxia
  • objektiivi
  • zeiss
  • kamera

Focus Nordic on pohjoismaiden suurin valokuvausalan tuotteiden tukkukauppa. Sen tuotevalikoima koostuu monista tunnetuista tuotemerkeistä kuten: Tamron, Lowepro, Ricoh/Pentax, Panasonic, Lexar, Transcend, Samyang, Zeiss, Sirui, Velbon, Nissin, Metz, Joby, Steiner, Kowa, Hähnel, Jobo, Kenko ja MyMyk. Lisäksi yrityksellä on oma tuotevalikoima Focus-nimellä.