Tiedote -

Froneri Finland Oy:n yhteistoimintaneuvottelujen vähennystarpeet ovat ratkenneet

Froneri Finland Oy:n yhteistoimintaneuvottelut Suomessa ovat nyt päättyneet.

Neuvottelujen piirissä olivat yhtiön pääkonttori sekä Turengin tehdas, yhteensä noin 200 henkilöä.

Froneri Finland on osa maailmanlaajuista Froneri-yhteisyritystä, jonka toiminta alkoi Froneri-yhtiön nimissä lokakuussa 2016. Henkilöstövähennykset liittyvät uuden organisaation maailmanlaajuiseen muokkaamiseen. Tavoitteena on keventää liiketoiminnan pitkän tähtäimen tulevaisuuden kannalta liian raskaita toimintatapoja.

Yhteistoimintaneuvotteluiden lopputuloksena vähentämistarpeeksi on vahvistettu yhteensä 27 vakituisessa työsuhteessa olevaa henkilöä, joista 15 on työntekijöiden, 6 toimihenkilöiden ja 6 ylempien toimihenkilöiden henkilöstöryhmään kuuluvaa. Tieto irtisanomisista on annettu kaikille irtisanotuille. Froneri Finland tarjoaa irtisanotuille työnhaunvalmennusta ja työllistymistä edistävää koulutusta.

"Tämä on erittäin surullista, että joudumme tekemään näinkin isoja työpaikkavähennyksiä, vaikka pystyimme hieman alentamaan alkuperäistä lukua muilla toimenpiteillä. Uuden yhtiömme, Froneri Finland Oy:n, rakenne ei valitettavasti pitkällä tähtäimellä tukenut toimintaa haastavassa markkinatilanteessa. Nyt toteutettu toimintojen sopeuttaminen on kriittistä, jotta takaamme mahdollisuutemme jatkaa kotimaisena työllistäjänä myös tulevaisuudessa", toteaa Froneri Finland Oy:n toimitusjohtaja Johanna Sewón-Kievari.

Lisätietoja:

Toimitusjohtaja Johanna Sewón-Kievari, Froneri Finland Oy, puh. 040 506 3635

Tehtaanjohtaja Tuukka Kaukoranta, Froneri Finland Oy, puh. 050 395 1333

Henkilöstöjohtaja Laura Anttila, Froneri Finland Oy, puh. 0400 189 353

• Yritystoimi, yleinen

Froneri Finland Oy on Suomen suurin jäätelöyritys. Froneri Finland on osa maailmanlaajuista Froneri-yhteisyritystä, jonka omistavat puoliksi elintarvikeyritys Nestlé ja englantilainen jäätelönvalmistaja R&R. Toimintamme alkoi Froneri-yhtiön nimissä lokakuussa 2016, kun Suomen Nestlén jäätelöliiketoiminta siirtyi kokonaisuudessaan Froneri Finland Oy:hyn. Tuotemerkkejämme ovat mm. Pingviini, Aino, Classic, Puffet ja Eskimo.