Tiedote -

Päivitä kevään juhlien tarjoilut helpoilla jäätelöresepteillä: jäätelö-suklaamuna, vappumunkki-burgeri ja äitienpäivän vartin mansikkakakku

Jäätelö on tuttu tarjottava lastenjuhlista, mutta suomalaisten lempiherkku taipuu helposti myös aikuiseen makuun ja kevään juhlien jälkiruokapöytiin. Tässä superhelpot ja nopeat ohjeet, joilla päivität perinteiset juhlapöytien klassikot.

1. Pääsiäisen oivaltava jäätelö-suklaamuna haastaa töhnämunan!

Trendiresepti töhnämuna saa tänä pääsiäisenä jäätelöstä kilpailijan, kun suklaamuna täytetäänkin hauskasti ja helposti jäätelöllä. Oikeaa kananmunaa jäljittelevä kolmen aineksen jäätelö-suklaamuna hymyilyttää ja puhututtaa varmasti pääsiäisen jälkiruokapöydässä.

Viileän yllätysmunan valmistat halkaisemalla suklaamunan varovasti puoliksi niin, että puoliskot pysyvät mahdollisimman ehjinä. Täytä toinen puolikas valkoisella jäätelöllä, esimerkiksi Pingviini Vanilja -jäätelöllä. Pyöräytä sitten kahden teelusikan avulla pieni pallo keltaisesta jäätelöstä, esimerkiksi Pingviini Hedelmäkarkki -jäätelöstä. Nosta ”keltuainen” vaniljajäätelön päälle. Voit halutessasi sulkea munan lämmittämällä tyhjän puoliskon reunaa varovaisesti hetken esimerkiksi kuumalla pannulla ja painamalla sen huolellisesti kiinni täytettyyn puoliskoon. Nosta hetkeksi pakkaseen jäätymään. Aseta tarjolle ja pyydä vieraita napauttamaan lusikalla suklaamunan kuori rikki.

2. Vappumunkki-burgeri yllättää

Munkki kuuluu monelle vappuun, mutta tämänkin herkun voi tuunata jäätelöllä vieläkin maistuvammaksi. Nosta vappumunkki uudelle tasolle halkaisemalla munkki ja leikkaamalla pala vaniljajäätelöä tai muuta lempijäätelöäsi ”pihviksi” munkin väliin. Voit lisätä väliin myös esimerkiksi vadelmahilloa.

3. Äitienpäivän moderni mansikkakakku valmistuu vartissa

Äitienpäivän aamuna monessa keittiössä on kova kuhina. Jos lapset eivät vielä osaa eikä isä jaksa, on perinteisessä mansikkakakussa usein liian kova työ. Tämä Puffet-jäätelöistä rakennettu näyttävä mansikkakakku valmistuu isän ja lasten yhteistyönä samalla kun aamukahvi porisee. Kakku on täydellinen tarjottava äidin juhla-aamiaisella.

Vartin mansikkakakkuun tarvitset:

2 dl vispikermaa
2 rkl tomusokeria
4 kpl Puffet Mansikka
8 kpl Puffet Vanilja
2 dl mansikkahilloa
1 l mansikoita
kourallinen manteleita/pähkinöitä rouhittuna
tuoretta minttua

Vatkaa kerma vaahdoksi ja mausta se tomusokerilla. Laita Puffet-jäätelöt vieri viereen tarjoiluvadille (4 vierekkäin ja 3 päällekkäin). Levitä Puffet-kerrosten väliin mansikkahilloa ja kakun pinnalle kermavaahto. Puolita mansikat ja lisää ne kakun pinnalle. Viimeistele rouhituilla pähkinöillä sekä mintunlehdillä.

4. Kilistä valmistujaisissa mehujää-skumpalla!

Kevään ylioppilasjuhlat ja valmistujaiset ovat maljojen noston aikaa. Kuohuviinipullot testaavat kylmätilan kapasiteettia, mutta limonadijään tai sorbetin avulla viileä, elegantti ja astetta maistuvampi alkumalja onnistuu myös huoneenlämpöisestä kuohuvasta. Leikkaa pala mehujäätä (esimerkiksi Pingviini Vadelmanmakuinen limonadijää) kuohuviinilasin pohjalle. Kaada varovasti kuohuvaa päälle. Tipauta halutessasi koristeeksi muutama tuore vadelma tai karhunvatukka.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Viestintä Oy Drum, annamari.sateri@drum.fi, p. 040 718 3389

• Yritystoimi, yleinen

Froneri Finland Oy on uusi jäätelö- ja pakasteruokayritys. Olemme kansainvälisen Fronerin Suomen tytäryhtiö. Olemme Suomen johtava jäätelöyritys ja valmistamme suomalaista jäätelöä, suomalaisesta maidosta ja kermasta Turengin tehtaalla. Tehtaan 150 työntekijää takaavat laadukkaan jäätelön valmistuksen myös tulevaisuudessa.

Tarjoamme kuluttajille herkullisia jäätelöhetkiä ja suomalaisten suosikkimakuja. Valikoimastamme löytyvät suomalaisille rakkaat, paikalliset brändit, esimerkiksi Pingviini, Aino, Classic ja Puffet.
Tuomme myös maistuvia jäätelöitä suomalaisten iloksi Euroopan tehtailtamme. Niitä ovat esimerkiksi Mövenpick of Switzerland ja Pirulo.