Garmin esittelee Venu -GPS-älykellon, jossa on terävä AMOLED-näyttö

Garmin esittelee Venu -GPS-älykellon, jossa on terävä AMOLED-näyttö

Garmin® esittelee uuden VenuTM -GPS-älykellon, jossa on kirkas ja terävä AMOLED-näyttö sekä markkinoiden laajin valikoima 24 t./vrk toimivia hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia. Laitteen akku kestää jopa 5 päivää älykellotilassa ja latautuu nopeasti, joten tietoja ei jää tallentamatta. Venu on yksi useista uusista Garmin -rannelaitteista, jotka esitellään 6.-11. syyskuuta 2019 Berliinissä, Saksassa pidettävillä IFA-messuilla. Kellot ovat esillä Garmin-osastolla (Hall 4.2, Booth 232).

“Olemme iloisia voidessamme esitellä ensimmäisen AMOLED-näytöllä varustetun Garmin -älykellon”, ker­too Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimi­tus­johtaja Dan Bartel. “Venu tuo liikettä ja väriä live-kellotauluihin ja animoituihin harjoituksiin. Garmin-standardien mukaisesti emme kuitenkaan ole tinkineet laitteen akunkestosta.”

Terveys ja hyvinvointi

Venu -GPS-älykellossa on markkinoiden laajin valikoima 24 t./vrk toimivia hyvinvoinnin seurantaominai­suuk­sia. Toimintoihin kuuluvat edistyksellinen unenseu­ranta pulse ox1 -anturin avulla, uusi hengitysrytmin seuranta, epänor­maa­lia sykettä koskevat hälytykset, kuukautiskierron seuranta, stressitason seuranta ren­tou­­tumis­muis­tu­tuksilla, uusi nesteytyksen seuranta, uusia hengitysharjoitteita, jne. Innovatiivisella Body BatteryTM -toiminnolla käyttäjän on helppo tarkistaa kehon energiataso, mikä auttaa harjoitusten, lepoajan ja unen suunnittelussa.

Animoidut ja mukautetut harjoitukset

AMOLED-näyttö tekee Venu -laitteen sisältämistä yli 40 animoidusta voima-, cardiotreeni-, jooga- ja pilatesharjoituksesta eläväntuntuisia. Helppotajuisissa harjoituksissa esitellään kellon näytöllä oikea harjoit­­telutapa ja -tek­niikka. Venu -kellon kattavaan harjoittelu­valikoimaan kuuluvat myös esiladatut harjoitukset kellon näytöl­lä, Garmin ConnectTM -palve­lusta ladatta­vat valmiit harjoitukset ja “itse luotavat” mukautetut harjoitukset. Venu on lisäksi yhteensopiva maksuttomien Garmin Coach -harjoitusohjelmien kanssa, jotka auttavat harjoittelemaan mm. 5 km:n kisaan ja mukautuvat juoksijan tavoitteisiin ja suorituksiin. Garmin Coach -ohjelmaan kuuluu myös virtuaalinen valmen­ta­ja, joka antaa lisäkannustusta.

Liikuntaominaisuudet

Venu sisältää suuren määrän aktiiviseen ja vaihtelevaan elämäntapaan tarkoitettuja ominaisuuksia: mm. GPS, ElevateTM -rannesykeanturi2 ja yli 20 sisä- ja ulkoliikuntasovellusta, joihin kuuluvat pilates, jooga, juok­su, allasuinti, golf, jne. Jos käyttäjä tarvitsee hengähdystauon, Venu -laitteen uudet hengitys­harjoit­teet tukevat keskittymistä ja rentoutumista.

Edistyksellinen unenseuranta hengitysrytmin seurannan ja Pulse Ox -anturin avulla

Edistyksellinen unen seuranta arvioi käyttäjän kevyen, syvän ja REM-unen vaiheet. Uusi hengitysrytmin seuranta mittaa hengenvedot minuutissa ja Pulse Ox mittaa veren happisaturaatiota unen aikana. Yhdes­sä edellä mainitut tiedot osoittavat unen laatua. Heräämisen jälkeen käyttäjä voi tarkistaa Garmin Con­nect -palvelusta, onko hän nukkunut riittävän hyvin tunteakseen itsensä levänneeksi ja valmiiksi uuteen päivään.

Tärkeimmät ominaisuudet

Venu sisältää paljon älykkäitä toimintoja, mm.:

• Ilmoitukset: Puheluita, tekstiviestejä, sosiaalisen median päivityksiä, kalenterihälytyksiä, jne. koskevien älykkäiden ilmoitusten3 vastaanotto. Android -käyttäjät voivat vastata tekstiviestillä suoraan kellosta.
  • Musiikki: Kappaleiden tai soittolistojen4 lataus suoraan kelloon kolmannen osapuolen musiikki­palveluista, kuten Spotify tai Deezer.
  • Turvallisuus- ja seuranta: tapahtumien rekis­­­­te­röinti (tietyissä lajeissa3) ja avustustoiminto3, jotka lähettävät käyttäjän reaaliaikaisen sijainnin valituille yhteyshenkilöille.
  • Garmin PayTM + Transit: Lähimaksutoiminto5, jonka ansiosta kellon käyttäjän ei tarvitse pitää mu­kanaan käteistä tai pankkikorttia. Garmin Pay toimii suu­rimmissa maksujärjestelmissä maail­man­laajuisesti.
  • Mukautus: Käyttäjä voi ladata upeita live-kellotauluja, sovelluksia ja widgetejä Garmin Connect IQTM -kaupasta. Kelloon voi lisäksi ladata käyttäjän ottamia kuvia ja muuttaa niitä kellotauluiksi.
  • Yhteensopivuus: Venu -laitetta voi käyttää useiden älypuhelimien kanssa (yhteensopi­va AndroidTM- ja Apple® -laitteiden kanssa).

Muotoilu, hinta ja saatavuus

• 1.2 tuuman näytöllä varustettu Venu -GPS-älykello on saatavissa seuraavissa väreissä: musta + kul­lan­väriset metalliosat, vaalea hiekka + ruusukullanväriset metalliosat, graniitinsininen + hopean­väriset metalliosat tai musta + tummanharmaat metalliosat.
  • Akunkesto jopa 5 päivää älykellotilassa ja jopa 6 tuntia GPS + musiikkitilassa.
  • Suositushinta 399 €.
  • Saatavuus: syyskuu 2019

Lisätietoja: garmin.com/newsroom, facebook.com/garmin, instagram.com/garmin, twitter.com/garmin, ja youtube.com/garmin.

1 Kyseessä ei ole lääketieteellinen laite eikä laitetta ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

2 Lisätiedot Garmin.com/ataccuracy

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble

4 Saattaa vaatia tilauksen kolmannen osapuolen musiikin tuottajalta

5 Tarkista tällä hetkellä tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit Garmin.com/GarminPay/banks.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/