Garmin Dash Cam mini

Garmin esitteli uudet Dash Cam 46/56/66W- ja Dash Cam Mini -kojelautakamerat

Garmin on esitellyt uusimmat lisäykset suosittuun kojelautakamera­tuotesarjaansa: Dash Cam 46/56/66W ja Dash Cam Mini. Uudessa tuotesarjassa on useita eri vaihtoehtoja, joista autoilijoiden on helppo valita omia tarpeitaan vastaava Garmin -kojelauta­kamera. Laitteiden ominaisuuksiin kuuluvat mallista riippuen mm. kompakti muotoilu, korkeata­soi­nen videokuva, laaja kuvanäkymä, GPS ja ääniohjaus. Haluatko tallentaa liikennettä vilkkaassa risteyksessä tai saada talteen tärkeimmät tapahtumat tien päällä korkealaatuisena HD-videona? Se onnistuu helposti. Haluatko tietää tietapahtuman tarkan ajan ja sijainnin? GPS:llä varuste­tut Garmin -koje­lautakamerat huolehtivat tästäkin. Tarvitsetko pienikokoisen ja huomaamatto­man koje­lauta­kameran, joka ei erotu auton sisällä eikä ole kuljettajan tiellä? Suunnilleen pienen autonavai­men kokoinen Garmin Dash Cam Mini on hyvä ratkaisu.

“Uusissa Garmin Dash Cam -malleissa kojelautakameroiden parhaita ominaisuuksia, joihin kuulu­vat varoitukset kuljettajalle, helppokäyttöisyys ja muotoilu, on kehitetty ja parannettu entises­tään”, kertoi Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Olipa hakusessa pienikokoinen ja yksinkertainen laite, kuten Dash Cam Mini, tai laajemman osan ympäristöä tallentava 180 asteen kuvakulma, kuten Dash Cam 66W:ssa, suuresta tuotevalikoi­masta löytyy jokaisen asiakkaan tarpeita vastaava malli.”

Uusissa Garmin -kojelautakameroissa on joko luotettava 140 asteen linssi tai laaja, 180 asteen linssi, jonka avulla pystytään tallentamaan tietapahtumat laajemmassa kuvakulmassa. Valikoi­duis­sa malleissa videotallennus onnistuu HD 1080p- tai jopa 1440p -laatuisena Clarity HDR (High Dynamic Range) -toiminnolla, joka parantaa kuvanlaatua päivä- ja yöolosuhteissa.

Kaikissa Garmin -kojelautakameroissa on Bluetooth- ja Wi-Fi-yhteys. Autoilijat voivat synkro­noida kätevästi videotiedostoja useista kameroista Dash Cam Auto Sync -ohjelmalla tai ladata tallennetut tapahtumat yhteensopivaan älypuhelimeen. Valikoiduissa malleissa on lisäksi edistyk­selliset varoitukset kuljettajalle1, joihin kuuluvat etutörmäys- ja kaistanvaihtovaroitukset, hälytyk­set lähistöllä olevista liikennevalo- ja nopeusvalvontakameroista2 sekä “Go” -häly­tyk­­set, jotka parantavat kuljettajan tilannetietoisuutta.

Uusi kojelautakamerasarja tarjoaa useita vaihtoehtoja kuvatun materiaalin tallentamiseen, katsele­­miseen ja jakamiseen. Maksuttoman Garmin Drive -sovelluksen avulla kuljettaja, joka on pariliittänyt kojelautakameran yhteensopivaan älypuhelimeen, voi kat­sella tallennettua videota välittömästi laitteessa. Dash Cam Auto Sync- ja Garmin Drive -sovel­luk­silla synkronoidaan automaattisesti videota jopa neljästä uudesta Garmin -kojelautakamerasta ja tuotetaan 360 asteen kuvaa ajoneuvon ympäriltä – edestä, takaa ja jopa sivuilta. Käyttäjien on helppo jakaa kuva kuvassa -videota kahdesta kuvakulmasta.

Useissa uusissa kojelautakameramalleissa on myös ääniohjaus. Sanomalla “OK, Garmin” käyttäjä voi käynnistää ja pysäyttää äänitallennuksen, ottaa still-kuvia tai käynnistää ja pysäyttää Travelapse -videokuvauksen, joka tiivistää useiden tuntien kuvamateriaalin jaettavaksi video­leikkeeksi. Kaikki nämä toiminnot ovat käytettävissä ilman, että kuljettajan tarvitsee irrottaa käsiään ohjauspyörästä.

Uusien Garmin -kojelautakameroiden odotetaan tulevan myyntiin Q2/2019 aikana. Mallista riippuen suositushinnat ovat 139-269€. Lisätietoja osoitteesta www.garmin.com, sekä garmin.com/newsroom, facebook.com/garmin, instagram.com/garmin, twitter.com/garmin, or youtube.com/garmin.

1Tietyt olosuhteet saattavat heikentää varoitustoimintoa; lisätiedot: Garmin.com/warnings.

2Varoitukset liikennevalo- ja nopeusvalvontakameroista eivät ole käytettävissä kaikilla alueilla.

HUOM: Laitteen käyttö on säänneltyä tai kiellettyä joillain alueilla. Laitteen käyttäjän vastuulla on tuntea sovellettava lainsäädäntö ja yksityisyyden suoja sekä noudattaa niitä.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/