Garmin ja Disney tuovat motivaatiota ja mielikuvitusta leikkikentälle esittelemällä Disney-, Star Wars- ja Marvel -aiheisen lasten vívofit jr. 2 -aktiivisuusrannekkeen

Garmin Ltd.:hen (NASDAQ: GRMN) kuuluva Garmin Inter­national Inc. -yhtiö on julkistanut vívofit jr. 2 -aktiivisuusrannekkeen1 lapsille Disney-, Star Wars- ja Marvel -aiheisilla rannekkeilla ja -sovelluksilla. Lasten suosikkihahmoja, kuten Minni Hiiri, BB-8TM ja Marvel Avengers, edustavissa rannekkeissa on aihetta vastaava seikkailusovellus, missä lapset suorit­ta­vat tehtäviä edetäkseen ja saadakseen käyttöönsä uusia hahmoja vanhempiensa avustuksella, kun ovat olleet fyysisesti aktiivisia 60 minuutin ajan päivittäin. Tässä mielenkiintoisessa yhteistyössä lasten suosik­ki­hahmot kannustavat lapsia aktiivisuuteen ja elinikäisiin, terveisiin elämäntapoihin.

“vívofit jr. 2 -laitteen ideana on tehdä liikkumisesta hauskaa lapsille ja juurruttaa aktiivinen elämäntapa hei­­hin jo nuorella iällä”, sanoo Garminin toimitusjohtaja Cliff Pemble. “Olemme otettuja saadessamme ryhtyä näin ainutlaatuisella tavalla yhteistyöhön Disneyn ja sen luovan tarinankerronnan asiantuntijoiden kans­sa. Tekemällä yhteistyötä Disney-, Star Wars- ja Marvel -brändien kanssa sekä käyttämällä niiden hah­­moja ja tarinoita tuotteissamme ja sovelluksissamme pääsemme tarjoamaan lapsille ja heidän van­hem­­mil­leen ennennäkemättömän, pelillisen lähestymistavan liikuntaan.”

“Disney on sitoutunut luomaan terveempiä sukupolvia, ja olemme pyrkineet yhdessä Garminin kanssa tekemään terveistä elintavoista hauskoja rannelaitteella, jossa esiintyy lasten rakastamia hahmoja ja tarinoita,” sanoo Disney Consumer Products and Interactive Median, Global licensing -yksikön vara­toi­mitus­johtaja Josh Silverman. “Yhdistämällä Garminin rannelaiteosaamisen Disneyn tarinankerrontaan pääsem­me alueelle, missä on mahdollista vaikuttaa lasten aktiivisuuteen.”

Aktiivisuusrannekkeessa, joka tuntuu miellyttävältä ranteessa 24 t./vrk ja soveltuu uintiin2, on mukau­tet­tava värinäyttö, yli 1 vuoden pariston kesto3 ja kaksi lasten käsittelyä kestävää rannekevaihtoehtoa: jous­tava ranneke pienempään ranteeseen ja säädettävä ranneke vanhemmille lapsille. Aina päällä olevalla väri­näytöllä näkyvät kellonaika, päivämäärä sekä liikuntapalkki, joka kehottaa lasta pysymään aktiivisena. Askelmäärän ja unen seurannan lisäksi laite mittaa aktiivisuusminuutit kannustaen lasta olemaan aktiivi­nen 60 minuutin ajan joka päivä. Kun 60 minuutin tavoite on saavutettu, lapsi pääsee uuteen seikkailuun, mikä motivoi häntä tekemään parhaansa. Liikuntatavoitteita saavuttamalla lapset avaavat seikkailussa uu­sia hahmoja, kuten Minni Hiiri, BB-8 ja Iron Man, joita voidaan muokata rannekkeen näytöllä. Toe-to-ToeTM -askel­tavoite on leikkimielinen tapa kannustaa lapsia kilpailemaan toisten vívofit jr. 2 -laitetta käyttä­vien lasten kanssa siitä, kuka ottaa eniten askelia päivän aikana.

vívofit jr. 2 -laitetta hallitaan maksuttomalla, vanhemmille tarkoitetulla sovelluksella4, ja jokaisen rannek­keen mukana tulee sen aihetta vastaava Disney-, Star Wars- tai Marvel -seikkailusovellus. Sovelluksessa vanhemmat voivat seurata lastensa päivittäistä aktiivisuutta ja antaa tehtäväksi kotitöitä, jotka näkyvät kuvakkeina aktiivisuusrannekkeen näytöllä. Täydellinen ratkaisu lapsille, joita pitää muistuttaa tekemättö­mistä hommista. Vitkasteluun taipuvaisille lapsille voidaan asettaa hälytyksiä, jotka kehottavat heitä teke­mään koti­läk­syt loppuun tai harjaamaan hampaansa. Käyttämällä rannekkeen ajastinta lapset näkevät, kuinka kauan heillä vielä menee kunkin kotityön tekemiseen. Sovelluksessa voi olla useita profiileja, joten yhteensopivaa Garmin -laitetta käyttävät vanhemmat ja sisarukset voivat liittyä mukaan, ja koko perhe voi kilpailla leikkimielisesti siitä, kenen päivittäinen askelmäärä on suurin.

Vaihtorannekkeet ovat myynnissä erikseen lisävarusteena, ja ne tarjoavat lapsille pääsyn kaikkiin kolmeen seikkailuun ranneketta vaihtamalla ja uuden seikkailun avaamalla*.

Kolmesta eri sovelluksesta löytyvät seuraavat seikkailut:

Mickey’s Birthday Surprise: A Disney Adventure

Tässä seikkailussa lapset suunnittelevat yhdessä Minni Hiiren ja tämän ystävien kanssa yllätyssynttäreitä Mikki Hiirelle. Koristele juhlapaikka Iines Ankan kanssa, leivo syntymäpäiväkakku Hessu Hopon kanssa ja hoida kaikki valmistelut niin, ettei Mikki Hiiri saa tietää!

BB-8’s Adventure: A Star Wars Story

Tässä seikkailussa lapset lähtevät BB-8:n ja Zepha-pilotin mukaan Jakku -planeetalle. Etsi puuttuvia osia hylätyistä tähtialuksista, tapaa Maz Kanata ja pelasta BB-8 vaarallisesta tilanteesta!

Ultron’s Revenge: A Marvel Avenger’s Mission

Tässä seikkailussa Kapteeni Amerikka ja Kostajat ottavat lapset mukaansa haasteisiin New Yorkissa ja yrit­tä­vät kukistaa Ultronin. Tapaa voittamaton Iron Man Tony Starkin laboratoriossa, auta Thoria nappaa­maan ilkeä Loki ja seuraa Mustaa Leskeä huippusalaisiin S.H.I.E.L.D.:n peitetehtäviin.

vívofit jr. 2 on myynnissä jälleenmyyjillä suositushintaan 109 euroa. Vaihtorannekkeiden suositushinta on 30,00 euroa/kpl. Aiheet vaihtelevat koon mukaan, ja niihin kuuluvat Minnie Mouse (Disney), BB-8, The Resistance, First OrderTM (Star Wars) ja Avengers (Marvel).

*Vaihtorannekkeet ja seikkailusovellukset ovat yhteensopivia ensimmäisen sukupolven vívofit jr. -laitteiden kanssa.

1 Lisätiedot Garmin.com/waterrating

2 Normaalissa käytössä; pariston kesto riippuu valitusta tilasta ja käytöstä

3 Lisätiedot Garmin.com/ataccuracy

4 Pariliitettynä yhteensopivaan AndroidTM 5- tai AppleTM iOS 10 -älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble

The ever-expanding Garmin fitness segment develops technologies to enhance and promote healthy and active lifestyles. Whether users are runners, cyclists, swimmers, multi-sport athletes, or simply looking to stay active throughout the day, there is a Garmin product that can help them reach their health and fitness goals.

For decades, Garmin has pioneered new devices and applications that are designed for people who live an active lifestyle. Garmin serves five primary business units, including automotive, aviation, fitness, marine, and outdoor recreation. For more information, visit Garmin's virtual pressroom at garmin.com/newsroom, contact the Media Relations department at 913-397-8200, or follow us at facebook.com/garmin, twitter.com/garmin, or youtube.com/garmin.

About Garmin

Garmin International Inc. is a subsidiary of Garmin Ltd. (Nasdaq: GRMN). Garmin Ltd. is incorporated in Switzerland, and its principal subsidiaries are located in the United States, Taiwan and the United Kingdom. Garmin and vívofit are registered trademarks, and Toe-to-Toe is a trademark, of Garmin Ltd. or its subsidiaries.

About Disney Consumer Products and Interactive Media

Disney Consumer Products and Interactive Media (DCPI) is the business segment of The Walt Disney Company (NYSE:DIS) that brings our Company’s stories and characters to life through innovative and engaging physical products and digital experiences across more than 100 categories, from toys and t-shirts, to apps, books and console games. DCPI comprises four main lines of business: Global Licensing, Disney Retail, Publishing and Digital Media, and Games, Apps, and Connected Experiences. The segment is home to world-class teams of app and game developers, licensing and retail experts, a leading retail business (Disney Store), artists and storytellers, and technologists who inspire imaginations and bring the magic of Disney into the daily lives of families and fans around the world.