Garmin® Edge® 520 Plus

Garmin® Edge® 520 Plus

Garmin on esitellyt Edge 520 Plus -pyörätietokoneen, joka sopii niin maantie- kuin maasto­ajoonkin. Laitteessa on yksityiskohtaiset, reitittävät pyöräilykartat, yhteysominaisuudet ja edistyksellinen suorituskyvyn seuranta.

– Edge 520 on yksi myydyimmistä pyörätietokoneistamme, kertoo Garmin International-yhtiön myyntijohtaja Dan Bartel.

– Siksi olemme nyt lisänneet Edge 520 -malliin navigointi- ja turvallisuusominaisuuksia, mm. kartat, viestintä ja tapahtumien rekisteröinti, jotka aiemmin löytyivät vain edistyksellisem­mistä malleistamme.

Edge 520 Plus -pyörätietokoneeseen on esiladattu Garmin -pyöräilykartta, jossa on käännös käännökseltä opastus ja varoitukset tiukoista mutkista. Ennen pyöräilemään lähtöä reittejä voi suunnitella ja ladata Garmin Connect™ -verkkopalvelussa. Jos pyöräilijä eksyy reitiltä, laite opastaa takaisin oikealle reitille. Jos pyöräilijä haluaa palata kotiin aikaisemmin, laite opastaa takaisin lähtöpisteeseen.

Kun käytössä on Edge 520 Plus, puhelimen voi pitää taskussa tai laukussa ajolenkin aikana ja pysyä silti yhteydessä. Edge 520 Plus -laitteella voi lähettää valmiiksi kirjoitettuja viestejä ajokavereille1. Jos pyöräilijälle sattuu tien päällä onnettomuus, laitteen sisäinen tapahtumien rekisteröinti lähettää automaattisesti sijaintitiedot ennalta valituille yhteyshenkilöille. GroupTrack2- ja LiveTrack3 -toiminnoilla ystävien, perheenjäsenten ja muiden pyöräilijöiden on helppo seurata matkan edistymistä reaaliaikaisesti.

Edge 520 Plus on yhteensopiva Varia™-sarjan pyöräilyturvallisuutta parantavien tuotteiden kanssa, joihin kuuluvat takatutka ja älykkäät pyörävalot. Kun Edge 520 Plus on pariliitetty ko. laitteisiin, varoitukset takaa lähestyvistä ajoneuvoista näkyvät näytöllä ja autoilijoiden on helpompi huomata pyöräilijä.

Suoritusten edistyksellisempää seurantaa varten Edge 520 Plus on yhteensopiva mm. nopeut­ta, kadenssia ja sykettä seuraavien ANT+® -an­tu­reiden sekä Vector™ 3 -tehomittarin kanssa, joka mittaa kokonaistehoa, vasemman/oikean tasapainoa ja kadenssia. Pyöräilykunnosta saa­daan parempi kuva mittaamalla pyöräily­dynamiikkatietoja, kuten tehon sijoittumista polki­melle tai polkimen pyörähdyksen aikana.

Kun pyöräilijä käyttää lisäksi sykevyötä, pystytään mittaamaan vielä muitakin fysiologisia tietoja, mm. VO2 max ja palautumisaika. Maastopyöräilyn harrastajat voivat kytkeä Edge 520 Plus -laittee­seen kaukosäätimen, jolla ajastuksen käynnistys ja pysäytys, tietosivun vaihto ja etapin merkitseminen on helppoa irrottamatta käsiä ohjaustangosta.

Edge 520 Plus -pyörätietokoneeseen on aina ladattu uusin Strava Live Segments -versio. Esiladatuilla Strava Live -osuuksilla käyttäjä voi kilpailla sekunti sekunnilta aikaisempaa parasta aikaansa tai toisen pyöräilijän ennätystä vastaan. Reaaliaikaiset tulokset näytetään pyörätietokoneen näytöllä4.

Maastopyöräilyn harrastajia varten laitteessa on TrailForks CIQ -sovellus, jolla voi ladata maksutta eri puolilla maailmaa sijaitsevia maastopyöräreittejä.

Esiladattu Best Bike Split CIQ -sovellus näyttää, miten painon, tehon ja vastuksen muutokset vaikuttavat tavoiteaikaan ja luo ihanteellisen tehosuunnitelman kisapäiväksi. Best Bike Split Race Sync -sovelluksessa kisapäivän tehosuunnitelma opastaa kaikkien aikojen parhaaseen ajosuoritukseen.

Laitteeseen on myös esiladattu Training Peaks Daily Workout CIQ. Valmentaja on näin mukana jokaisella ajolenkillä. Sovellus opastaa reaaliaikaisesti harjoituksen aikana, ja luo mm. tehotavoitteita ja intervallitreenejä.

Edge 520 Plus -pyörätietokoneen akku kestää jopa 15 tuntia.

Edge 520 Plus on saatavissa toukokuussa suositushintaan 319€. Sykeanturin ja nopeus-/kadenssianturin sisältävän paketin suositushinta on 419€. Maastopyörätelineen, kauko­säätimen ja silikonikotelon sisältävän maastopyöräilypaketin suositushinta on 379€.

1 Yhteensopiva Edge 520 Plus-, 820- ja 1030 -laitteiden kanssa

2 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; GroupTrack -toiminnolla voidaan seurata jopa 50 pyöräilijää

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen

4 Strava Premium -jäsenyys tarvitaan