Garmin® esittelee luokkansa parhaalla kaikuluotaimella varustetun ECHOMAP™ UHD -malliston

Garmin Inter­national, Inc. esittelee uuden ECHOMAP UHD -malliston, joka sisältää keskikokoisia, painikkeilla ja kosketusnäytöllä varustettuja yhdistelmälaitteita. Mallistossa on sisäinen tuki skannaavalle Garmin Ultra High-Definition -kaikuluo­taimelle sekä palkitulle Panoptix LiveScope™ -järjestelmälle pienemmissä ja edullisemmissa näyttökokoluokissa. Erinomaisten luotainominaisuuksien lisäksi uudessa UHD -mallistossa on parhaat mahdolliset karttaominaisuudet. Koska laitteet tukevat inte­groi­dulla Navionics -datalla varustettuja BlueChart g3- ja BlueChart g3 Vision -karttoja, kalamie­het saavat käyttöönsä uusimmat ja yksityiskohtaisimmat kartat.

“ECHOMAP UHD -laitteet tuovat erinomaiseksi todettuun ECHOMAP Plus -yhdistelmälaitemallistoon uusia, mielenkiintoisia ominaisuuksia ja toimintoja, kuten sisäinen Ultra High-Definition -kaiku­luotain ja g3-kartat, jotka varmasti houkuttelevat erityisesti sisävesikalastajia,” kertoo Garmin-yhtiön maailman­laa­juisen kuluttajamyynnin varatoimitusjohtaja Dan Bartel. “Markkinoiden parhaat kaikuluotaimen ja kartat sisältävän ECHOMAP UHD -sarjan laitteiden suorituskyky ja toiminnallisuus vastaavat nykypäivän kalamiesten tarpeisiin.”

Pystyäkseen näyttämään kalat ja vedenalaiset rakenteet kristallinkirkkaasti ECHOMAP UHD-malliston laitteet tukevat skannaavaa Ultra High-Definition -luotainta, joka on mahdollista hankkia samassa pakkauksessa uusimman, peräpeiliin tai sähkömoottoriin asennettavan Garmin UHD -kaikuanturin kanssa. Kaikki UHD-laitteet tukevat Ultra High-Definition ClearVü -kaikuluotainta, joka tuottaa lähes valokuvantarkkaa kuvaa erinomaisella tarkkuudella ja kohteiden erottelulla niin makeassa kuin suolaisemmassakin vedessä. Jos laitteen käyttäjä haluaa nähdä, mitä veneen sivuilla on, ECHOMAP UHD 7:n ja 9:n tuuman “sv”-mallit tukevat myös Ultra High-Definition SideVü-kaikuluo­tainta.

Kaikki 7:n ja 9:n tuuman ECHOMAP UHD -laitteet ovat lisäksi yhteensopivia PanoptixTM all-seeing -kaikuantureiden kanssa, mukaan lukien Panoptix LiveScope -järjestelmä. Laitteen käyttäjät voivat siis katsoa reaaliaikaista luotainkuvaa videonopeudella. Panoptix näyttää reaaliaikaisesti ja jopa 30 metrin päästä kuvaa, missä kalat uivat kohti venettä tai poispäin siitä, myös veneen olles­sa paikoillaan. 7:n ja 9:n tuuman mallit ovat myös yhteensopivia uuden Garmin Force™-keula­moottorin kanssa. Moottoria voi siis hallita ja käyttää karttaplotterin näytöltä. Toimintoihin kuulu­vat mm. reittipisteiden luonti ja jäljen seuraaminen.

Kaikkiin malleihin on esiladattu maailman peruskartta, ja ne tukevat lisävarusteena myytäviä, inte­groidun Navionics -datan ja Auto Guidance -tekniikan sisältäviä BlueChart g3 -karttoja. Valit­semalla BlueChart g3 Vision -kartan, asiakkaat saavat käyttöönsä yksityiskohtaisimmat tiedot ja pääsevät käyttämään 3D-näkymiä, satelliittikuvia, ilmakuvia, jne.

Uusissa UHD -malliston laitteissa on kätevä kosketusnäyttö sekä pikanäppäimet 7:n ja 9:n tuuman malleissa. joilla käyttäjät pääsevät nopeasti eniten käyttämiinsä toimintoihin. ECHOMAP UHD-laitteissa on NMEA® 2000- yhteys ja tuki suunta-antureita, autopilottia, audiojärjestelmää, digitaalisia kytkimiä, jne. varten. 7:n ja 9:n tuuman mallien ominaisuuksiin kuuluu tietojen jakomah­dollisuus muihin ECHOMAP Plus-, ECHOMAP UHD- ja ECHOMAP Ultra -laitteisiin. Jaettavia tietoja ovat mm. luotaintiedot, reittipisteet, reitit ja lisäkartat.

ECHOMAP UHD -sarjan avulla yhteyden pitäminen vesillä on helppoa. Laitteen Wi-Fi®-yhteyden avulla käyttäjät pääsevät hyödyntämään maksutonta all-in-one GarminActiveCaptain®-mobiili­sovellusta, joka luo yksinkertaisen, mutta tehokkaan yhteyden yhteensopivan mobiili­laitteen ja ECHOMAP Plus -laitteen välille. ActiveCaptain -sovelluksen avulla käyttäjät voivat päivittää ja hank­kia karttoja mobiililaitteeseen OneChart™ -palvelusta milloin tahansa, tarkistaa ActiveCaptain -yhteisön satama- ja muut kohdepistetiedot, käyttää Quickdraw™ -yhteisön tietoja, jne. Active­Captain näyttää myös älykkäät ilmoitukset1 karttaplotterin näytöllä sekä mahdollistaa langattomat ohjelmistopäivitykset, reittisuunnittelun veneen ulkopuolella mobiililaitteella, jne.

Lähes jokaiseen veneeseen ja budjettiin sopivassa koossa saatavissa olevissa ECHOMAP UHD-sarjan laitteissa on terävä ja tarkka 6:n, 7:n tai 9:n tuuman näyttö ja pikakiinnityksellä varustettu teline. Uusien ECHOMAP UHD -sarjan laitteiden odotetaan tulevan myyntiin vuoden 2019 viimei­sellä neljänneksellä suositushintaan 599 € - 1.449 €. Lisätietoja osoitteesta www.garmin.com/marine.

Garmin on maailman johtava veneilyelektroniikan valmistaja2, ja NMEA-järjestö nimesi sen hiljat­tain Vuoden valmistajaksi (Manufacturer of the Year) neljännen kerran peräkkäin. Tunnustus myön­netään yleisesti tunnistetuimmalle veneilyelektroniikkayritykselle sen panostuksesta alan tuotekehityksessä. Garmin -tuotevalikoima käsittää alan johtavia, innovatiivisuudestaan, luotetta­vuudestaan ja helppokäyttöisyydestään tunnettuja karttaplottereita, kosketusnäy­töllisiä moni­toimi­näyttöjä, luotaimia, tutkia, karttatuotteita, purjehdusinstrumentteja, audio-, viihde- ja muita laitteita ja palveluita. Muita Garmin -veneilybrändejä ovat FUSION Entertainment, sähköisten karttojen toimittaja Navionics–a ja EmpirBus.

Lisätietoja: garmin.com/newsroomfacebook.com/garmin, twitter.com/garminnews, instagram.com/garmin ja youtube.com/garmin.

1Pariliitettynä yhteensopivaan mobiililaitteeseen.

2 Vuoden 2018 ilmoitettujen myyntien perusteella.

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/