​  Garmin® fēnix 5: ISPO Award 2017 kultamitalivoittaja

​ Garmin® fēnix 5: ISPO Award 2017 kultamitalivoittaja

Münchenin ISPO -messuilla, jotka ovat maailman suurimmat Outdoor -messut, jaetaan ISPO Award -pal­kintoja mielenkiintoisille urheilutuotteille. ISPO Award on urheilutuoteteollisuuden laatumerkintä, jota jälleenmyyjät hyödyntävät tulevissa tuotevalinnoissa, ja joka tarjoaa kuluttajille riippumattomien asian­tuntijoiden puolueettomia suosituksia.

ISPO on paljon muutakin kuin uusien tuotteiden esittelytapahtuma. Se toimii kansain­välisenä kohtaamis­paikkana urheilualan tunnettujen tuotemerkkien taustalla toimiville päätöksentekijöille ja luoville kyvyille.

ISPO jakaa vuosittain arvostettuja ISPO Award -palkintoja urheilualan merkittävimmille tuotteille, ja tänä vuonna ISPO AWARD GOLD WINNER -palkinnon Performance -osion Tracking Hardware & Mobile Devices -sarjassa sai uusi Garmin fēnix 5 -multisportkello.

– Olemme erittäin ylpeitä tästä palkinnosta. Yhä useampi kuluttaja on löytänyt fēnix-tuoteperheen, ja olemme huomanneet sen johtuvan pääosin koko ajan kasvavasta kiinnostuksesta OCR-, Swimrun- ja muita multisport -kilpailuja kohtaan, sanoo Garmin Nordicin markkinointijohtaja Marcus Bjärneroth.

Garmin tarjoaa laajan valikoiman erilaisia, mm. autoiluun, moottori­pyöräilyyn, veneilyyn, kalastukseen, metsästykseen, juoksuun, uintiin, pyöräilyyn, jne. tarkoitettuja tuotteita. Marcus jatkaa kertomalla laitteiden välisestä yhteensopivuudesta ja siitä, kuinka merkittävää roolia fēnix siinä näyttelee.

– Garmin on luonut järjestelmän, missä useimmat tuotteet ovat tavalla tai toisella yhteensopivia, ja fēnix toimii usein linkkinä, josta käyttäjät voivat katsoa pyörässä, metsästyskoiralla, veneessä tms. olevasta laitteesta tulevia tietoja.

– fēnix 5 on tuorein lisäys tuotesarjaan, ja tätä mallia on saatavissa kolmessa eri koossa, jotta kaikille käyttäjille löytyisi sopiva, kertoo Marcus Bjärneroth.

Juryn perustelut olivat seuraavat:

fēnix 5 on varustettu selkeällä Garmin Chroma -näytöllä, Elevate -ranne­syke­mittarilla, aktiivisuuden seurannalla, multisport -toiminnoilla, älykkäillä ilmoituksilla ja Connect IQ -so­vel­luksilla. Lisäksi laitteeseen on esiladattu topografiset kartat edistyksellistä navigointia varten.

Monikäyttöinen fēnix 5s-sarja on todellinen innovaatio kapearanteisille, erityisesti naispuolisille, käyttäjille.

ISPO Awards lyhyesti

ISPO AWARD -palkinnot jaetaan viidessä osiossa: Action, Outdoor, Ski, Performance ja Health & Fitness. Riippumaton, kansainvälinen jury arvioi kaikkien osioiden tuotteet ja valitsee niistä parhaat, joille annetaan seuraavat palkinnot:

ISPO AWARD PRODUCT OF THE YEAR – Vuoden tuote valitaan kaikkien osioiden GOLD WINNER -voittajien joukosta

ISPO AWARD GOLD WINNER – jokaisen luokan paras tuote

ISPO AWARD WINNER – palkinto muille hankkeille/tuotteille, jotka luokan sisällä ansaitsevat tulla palkituiksi

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 100 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/

Huomautus tulevaisuutta koskevista lausumista:

Tämä lehdistötiedote sisältää Garmin Ltd.:hen ja sen toimialaan liittyviä tulevaisuutta koskevia lausumia. Lausumat perustuvat yrityksen johdon tämänhetkisiin odotuksiin. Tulevaisuutta koskevat tapahtumat ja olosuhteet, joista tässä tiedotteessa puhutaan, eivät välttämättä toteudu, ja todelliset tulokset saattavat olennaisesti poiketa annetuista tiedoista johtuen tunnetuista ja tuntemattomista riskitekijöistä sekä Garminiin vaikuttavista epävarmuustekijöistä, joihin kuuluvat mm. 31. joulu­kuuta 2011 päättynyttä tilikautta koskevassa, Garminin Yhdysvaltojen viranomaisille (Securities and Exchange Commission) luovuttamassa (arkistointinumero 0-31.983) vuosiker­to­muksessa (Form 10-K) listatut riskitekijät. Jäljennös vuosikertomuksesta on saatavissa osoitteestawww.garmin.com/aboutGarmin/invRelations/finReports.html. Mistään tulevaisuutta koskevasta lausumasta ei mennä takuuseen. Tulevaisuutta koskevat lausumat perustuvat ainoastaan niiden antopäivään eikä Garminin velvollisuutena ole päivittää tai korjata niitä julkisesti, vaikka uutta tietoa olisi saatavissa, tulevia tapahtumia tiedossa tai mistään muusta syystä.