Garmin® GPSMAP® 1222/1222xsv Touch -karttaplotteri-/ yhdistelmälaitteet

Garmin® GPSMAP® 1222/1222xsv Touch -karttaplotteri-/ yhdistelmälaitteet

Garmin on lanseerannut kaksi uutta mallia suosittuun GPSMAP -tuoteperheeseen; 12 tuuman GPSMAP 1222 Touch- ja 1222xsv Touch -karttaplotterit, joista toisessa on sisäänrakennettu kaikuluotain.

– Uudet GPSMAP -laitteet on suunniteltu hintatietoisille asiakkaille, jotka haluavat korkea­luokkaisia, yleensä vain kalliimmista laitteista löytyviä toimintoja, kertoo Garmin -yhtiön maailmanlaajuisesta kaupasta vastaava varatoimitusjohtaja Dan Bartel, ja jatkaa:

– Olemme ladanneet karttaplotterit täyteen alan johtavia toimintoja ja älyratkaisuja tarjotak­semme jotain jokaiselle veneilijälle.

GPSMAP 1222 Touch -sarjan laitteet tarjoavat edistyksellisen navigointiratkaisun joko 12 tuuman erittäin tarkkana kosketusnäyttöplotterina tai yhdistelmälaitteena (xsv-malli). Lait­teet on varustettu langattomalla yhteydellä mm. ActiveCaptain™-sovellusta ja VIRB® -action­kame­raa varten. Uutuuksissa on 10Hz GPS/GLONASS-vastaanotin.

Karttaplotterit ovat täysin yhteensopivia Garmin Marine Network -verkon kanssa, joka tukee useita toimintoja, kuten kaikuluotaimet, kartat, käyttäjätiedot, tutkat, valvonta­ka­merat ja Panoptix™ -kaikuanturit. Lisäksi niissä on NMEA® 2000 ja NMEA 0183, jotka tuke­vat auto­pilot­tia, digital swiching -toimintoa, säätietojen vastaanottoa, VHF:ää, AIS:ia ja muita anturei­ta.

Urheilukalastajan valinta on xsv-malli, jossa on 1kW perinteinen CHIRP sekä CHIRP ClearVü- ja CHIRP SideVü -kaikuluotaimet (kaikuanturi myydään erikseen), jotka tuottavat lähes realistista kuvaa siitä, mitä veneen alla näkyy. GPSMAP 1222xsv Touch -malli tukee lisäksi Panoptix -kaikuanturia ja muita Garmin -kaikuantureita (myydään erikseen). GPSMAP 1222/ 1222xsv Touch -karttaplotteriin on mahdollista ostaa BlueChart® g2 Vision® HD-kartta, jonka toimintoihin kuuluvat mm. Auto Guidance -reititys, satelliittikuvat ja 3D-karttanäkymä.

Molempiin malleihin kuuluu myös SailAssist, joka sisältää laylinet, vuorovesitiedot, uuden kom­­­passiruusun, virtausennusteet ja muita purjehtijoille hyödyllisiksi osoittautuneita ominai­suuk­sia. Molemmissa malleissa on lisäksi ANT -yhteys quatix®5 -veneilyälykellon, gWind™ Wireless 2 -tuulianturin, GNX™ Wind -veneilynäytön ja langattomien kaukosäätimien käyttöä varten. Laitteissa on myös maksuton ja helppokäyttöinen Quickdraw™ Contours -ohjelmisto, joka luo veneellä ajon aikana mukautettuja HD-karttoja, joihin on merkitty syvyyskäyrät 30 cm välein.

Uudet GPSMAP 1222/1222xsv Touch -mallit ovat tulossa myyntiin keväällä 2018 suositus­hintaan 2999€ ja 3199€. Täydellisen listan laitteiden toiminnoista ja muita lisätietoja löydät osoitteesta garmin.com/newmarine.

Garmin Ltd. tytäryhtiöineen on vuodesta 1989 lähtien suunnitellut, valmistanut, markkinoinut ja myynyt navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmat on varustettu GPS-teknologialla. Garmin-tuotteita käytetään mobiilielektroniikka-, veneilyelektroniikka-, outdoor-, fitness-, ilmailu- ja OEM -segmenteissä. Garmin Ltd.-yhtiö on rekisteröity Sveitsiin ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitsevat Yhdysvalloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Garmin on Garmin Ltd:n ja sen tytäryhtiöiden rekisteröity tavaramerkki. Kaikki muut tavaramerkit, tuotteiden ja yritysten nimet sekä palvelumerkit kuuluvat omistajilleen. Kaikki oikeudet pidätetään.

Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/