Garmin® Varia™ RVR315 ja RTL516 - turvallisuutta pyöräilyyn

Garmin® Varia™ RVR315 ja RTL516 - turvallisuutta pyöräilyyn

Garmin esitteli Varia RVR315 -takatutkan ja Varia RTL516 -takatutkan, jossa on takavalo. Laitteet varoittavat pyöräilijää lähestyvistä ajoneuvoista. Molemmat laitteet toimivat uuden Varia -sovelluksen kanssa,jolloin pyöräilijä voi käyttää ajaessaan älypuhelintaan pää- tai varanäyttönä.

Edellisen sukupolven takavalolla varustetusta Varia takatutkasta on tullut nopeasti pyöräilijöiden perusvaruste eri puolilla maailmaa. Laite tarjoaa pyöräilijälle mielenrauhaa ajon aikana niin päivänvalossa kuin ilta-aikaankin. Uudet RVR315 ja RTL516 sekä Varia -sovellus tuovat nämä huipputason turvaominaisuudet entistä useamman pyöräilijän saataville, mikä vähentää ajolenkkien aikana mahdollisesti koettavaa huolta.

Varia RVR315- ja RTL516 -takatutkien avulla pyöräilijä huomaa lähestyvät ajoneuvot hyvissä ajoin. Yhteensopivaan Garmin -laitteeseen pariliitettynä uusi Varia -sovellus tai takatutkan näyttöyksikkö varoittaa pyöräilijää näkyvin ja äänimerkein takaa lähestyvistä ajoneuvoista näiden ollessa jopa 140 metrin päässä. Varia RTL516 -takatutkaa käyttävän pyöräilijän takavalo näkyy valoisan ja pimeän aikaan. Autoilijoiden on helpompi huomata pyöräilijä.

Kun Varia RVR315- tai RTL516 -takatutka on pariliitetty uuteen Varia -sovellukseen, pyöräilijä näkee taakseen kuin hänellä olisi silmät selässä. Ajon aikana pyöräilijä vastaanottaa värikoodattuja varoituksia puhelimeensa: vihreä tarkoittaa, että kaikki on hyvin, keltainen tarkoittaa, että ajoneuvo lähestyy, ja punainen tarkoittaa, että ajoneuvo lähestyy suurella nopeudella. Grafiikan lisäksi ääni- ja värinähälytykset varoittavat pyöräilijää lähestyvistä ajoneuvoista.

Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen Varia RVR315- ja RTL516 -tutkaa voi käyttää kolmannen osapuolen sovellusten kanssa. Esim. GPS:llä varustetussa Ride -sovelluksessa kartat näkyvät peittokuvana takatutkahälytysten kanssa. Varia RVR315 -takatutkan akku kestää jopa 7 tuntia ja laitteen suositushinta on 159 euroa. Varia RTL516 -takatutkan akku kestää jopa 9 tuntia valon ollessa päällä ja sen suositushinta on 219 euroa. Saatavuus: Q2/2020 aikana.

Lisätietoja: www.garmin.fi

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 10.000 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/