Garmin® vívoactive® 4- ja 4S -GPS-älykelloissa on edistyksellinen hyvinvoinnin seuranta ja uudet animoidut harjoitukset

Garmin esittelee vívoactive 4- ja 4S -GPS-älykellot, joissa on laajin saatavissa oleva valikoima 24 t./vrk toimivia hyvinvoinnin seurantaominaisuuksia. Toimintoihin kuuluvat edistyksellinen unenseu­ranta pulse ox1 -anturin avulla, uusi hengitysrytmin seuranta, Body BatteryTM -energiatason seuranta, epänor­maa­lia sykettä koskevat hälytykset, kuukautiskierron seuranta, stressitason seuranta rentoutumis­muis­tu­tuksilla, uusi nesteytyksen seuranta, jne. vívoactive 4 -sarja sisältää kaksi näyttökokoa (40 mm ja 45 mm) sekä valikoiman värivaihtoehtoja ja metallisävyjä. Aktiiviseen elämäntapaan suunnitellun laitteen akku kes­tää jopa 8 päivää älykellotilassa. vívoactive 4 on yksi useista uusista Garmin -rannelaitteista, jotka esitellään 6.-11. syyskuuta 2019 Berliinissä, Saksassa pidettävillä IFA-messuilla. Kellot ovat esillä Garmin-osastolla (Hall 4.2, Booth 232).

­ “Me uskomme, että terveyden ja hyvinvoinnin mittaamiseen tulee käyttää muitakin arvoja kuin vain tallen­­nettuja kilometrejä”, kertoo Garmin -yhtiön maailman­laa­juisen kulut­ta­ja­myynnin varatoimi­tus­johtaja Dan Bartel. “vívoactive 4 -sarja on erinomainen työkalu kaikille, jotka haluavat seurata ja parantaa kokonais­valtaista hyvinvointiaan, mm. varmistamalla, että juovat tarpeeksi vettä, tai tarkistamalla Body Battery -toiminnolla, onko treenaaminen lounastunnilla järkevää. vívoactive 4 tar­joaa paljon kannustavia harjoittelu­vaihtoehtoja, esimerkiksi esiladattuja voimaharjoittelutreenejä tai pilatesharjoittelua.”

vívoactive 4 sisältää yli 40 animoitua voima-, cardiotreeni-, jooga- ja pilatesharjoitusta, joiden avulla har­joittelurutiineja on helppo muuttaa. Helppotajuisissa harjoituksissa esitellään kellon näytöllä oikea harjoit­telutapa ja -tekniikka. Animoidut harjoitukset ovat uusin lisäys vívoactive 4 -kellon kattavaan harjoittelu­valikoimaan, johon kuuluvat esiladatut harjoitukset kellon näytöllä, Garmin ConnectTM -palve­lusta ladatta­vat valmiit harjoitukset ja “itse luotavat” mukautetut harjoitukset sekä Garmin Coach -har­joitus­suunni­telmat (maksuttomat harjoitussuunnitelmat mukautuvat juoksijan tavoitteisiin ja suorituksiin valmen­ta­jan opastaessa ja kannustaessa).

Ja koska musiikki kuuluu olennaisena osana elämään, vívoactive 4 -sarjan kelloihin voi ladata lembibiisejä tai -soittolistoja2 kolmannen osapuolen musiikkipalveluista, kuten Spotify ja Deezer. vívoactive 4:n turvallisuus- ja seurantatoiminnot antavat mielenrauhaa. Niihin kuuluvat tapahtumien rekis­­­­te­röinti (tietyissä lajeissa3) ja avustustoiminto3, jotka lähettävät käyttäjän reaaliaikaisen sijainnin valituille yhteyshenkilöille.

Innovatiivisella Body Battery -toiminnolla käyttäjän on helppo tarkistaa kehon energiataso, mikä auttaa harjoitusten, lepoajan ja unen suunnittelussa. Toiminto kerää stressi-, sykevaihtelu-, uni- ja aktiivisuus­tietoja, joiden avulla se näyttää kehon energiatason. Korkea Body Battery -arvo osoittaa, että hetki on sopiva treenaamiseen, kun taas alhainen arvo tarkoittaa, että kannattaa levätä.

Edistyksellinen unen seuranta mittaa nukkuessa kevyen, syvän ja REM-unen vaiheet. Uusi hengitysrytmin seuranta mittaa hengenvedot minuutissa ja Pulse Ox mittaa veren happisaturaatiota unen aikana. Yhdes­sä edellä mainitut tiedot osoittavat unen laatua. Heräämisen jälkeen käyttäjä voi tarkastella yksityiskoh­taisia unitietoja Garmin Connect -palvelussa.

vívoactive 4 sisältää suuren määrän aktiiviseen ja vaihtelevaan elämäntapaan tarkoitettuja ominaisuuksia: mm. GPS, ElevateTM -rannesykeanturi5 ja yli 20 sisä- ja ulkoliikuntasovellusta, joihin kuuluvat pilates, jooga, juoksu, uinti, jne. Jos käyttäjä tarvitsee hengähdystauon, vívoactive 4 -laitteen uudet hengitys­harjoit­teet tukevat keskittymistä ja rentoutumista.

vívoactive 4 -sarjan kelloilla on helppo pitää yhteyttä. Ilmoitukset puheluista, tekstiviesteistä, sosiaalisen median päivityksistä, kalenterihälytyksistä, jne. näkyvät kellon näytöllä, kun älykkäät ilmoitukset3 on otettu käyttöön. vívoactive 4 -GPS-älykelloissa on myös Garmin Pay™ -lähimaksutoiminto4, jonka ansiosta kellon käyttäjän ei tarvitse pitää mukanaan käteistä tai pankkikorttia. Garmin Pay toimii suu­rimmissa maksujärjestelmissä maailmanlaajuisesti. Kellon voi mukauttaa omaan tyyliin sopivaksi lataamalla Garmin Connect IQTM -sovelluksella maksuttomia kellotauluja, sovelluksia ja widgetejä. Kelloon voi lisäksi ladata käyttäjän ottamia kuvia ja muuttaa niitä kellotauluiksi.

vívoactive 4 -mallin (45mm) akku kestää jopa 8 päivää älykellotilassa ja jopa 6 tuntia GPS+musiikki­tilas­sa. vívoactive 4S -mallin (40mm) akku kestää jopa 7 päivää älykellotilassa ja jopa 5 tuntia GPS+musiikki­tilassa.

Tuotteet saatavissa syyskuun aikana suositushintaan 319€ tai 349€ mallista riippuen.

Lisätietoja garmin.com/newsroom, facebook.com/garmin, instagram.com/garmin, twitter.com/garmin, youtube.com/garmin.

1 Kyseessä ei ole lääketieteellinen laite eikä laitetta ole tarkoitettu diagnoosin tekemiseen tai sairauden seurantaan; lisätiedot Garmin.com/ataccuracy. Pulse Ox ei ole saatavissa kaikissa maissa.

2 Saattaa vaatia maksullisen tilauksen kolmannen osapuolen musiikintuottajalta

3 Pariliitettynä yhteensopivaan älypuhelimeen; lisätiedot Garmin.com/ble

4 Tarkista tällä hetkellä tuetut maat, maksujärjestelmät ja pankit Garmin.com/GarminPay/banks.

5 Lisätiedot Garmin.com/ataccuracy

Garmin -yrityksen ovat perustaneet Gary Burrell ja Dr. Min Kao v. 1989, ja se on tänä päivänä yksi kokeneimmista GPS -tekniikan kehittäjistä ja tuotevalmistajista. Garmin suunnittelee, valmistaa, markkinoi ja myy navigointi-, viestintä- ja informaatiolaitteita ja -sovelluksia – joista useimmissa hyödynnetään GPS -tekniikkaa. Garmin -tuotteet on kehitetty käytettäviksi autoilu-, ulkoilu-, urheilu-, veneily- ja ilmailualoilla sekä OEM -sovelluksissa mobiilialustoilla ja langattoman teknii­kan avulla. Garmin Ltd. -yhtiö on rekisteröity Sveitsiin, ja sen suurimmat tytäryhtiöt sijaitse­vat Yhdys­valloissa, Taiwanissa ja Isossa-Britanniassa. Yhtiöllä on yhteensä yli 8.500 työntekijää Yhdys­vallois­sa, Taiwanissa ja Euroopassa. Korkeasta teknisestä osaamisesta huolehtivat yrityksessä työskentelevät yli 1.000 insinööriä. Garmin on vuodesta 1989 tähän päivään myynyt maailmanlaa­jui­sesti yli 200 miljoonaa navigointilaitetta. Garmin on ollut kannattava yritys perustamisestaan lähtien. Euroopassa Garminilla on oma toimipaikka Southamptonissa, Münchenissä, Wurzburgissa, Pariisissa, Barcelonassa, Milanossa, Lissabonissa, Grazissa, Brysselissä, Lohjalla ja muissa Pohjoismaissa. Muissa Euroopan maissa Garmin -tuotteiden jakelusta vastaavat tarkoin valitut maahantuojat, jotka huolehtivat myös markkinoinnista, tuotehallinnasta, karttapalveluista sekä jälleenmyyjä- ja loppuasiakastuesta. Kaikki toimitukset pohjoismaisille jälleenmyyjille tulevat Garmin Nordicin omasta logistiikkakeskuksesta, joka sijaitsee Allerødissä, Tanskassa. Lisätietoja: http://www.garmin.com/fi/