Häagen-Dazsin ylellinen uutuusjäätelö piristää pimeää syksyä

Syksy on täyteläisten jäätelömakujen aikaa, ja lokakuussa Häagen-Dazs tuo Suomessa kauppoihin ylellisen syysmakunsa Chocolate, Pralines & Caramelin. Jotta tuotteesta tuli niin hyvä kuin mahdollista, kuluttajat makutestasivat 29 eri reseptiä. Tuloksena oli ainutlaatuinen yhdistelmä kermaista suklaajäätelöä, rapeita, kandeerattuja pekaanipähkinöitä ja pehmeää kinuskikastiketta.

Vuoden ylellisin jäätelöuutuus Häagen-Dazsilta sisältää korkealaatuisimpia ainesosia todellisille nautiskelijoille. Jäätelö on valmistettu luonnollisista raaka-aineista, kuten tuoreesta kermasta, tuoreista pastöroiduista munankeltuaisista, rasvattomasta maidosta ja sokerista, eikä se sisällä lainkaan säilöntäaineita. Häagen-Dazsin korkean laadun tunnusmerkki on kaikkien tuotteiden alhainen ilmaprosentti, jonka ansiosta jäätelö sulaa hitaammin ja makunautinto kestää pidempään. Sen vuoksi Häagen-Dazs-jäätelö kannattaa ottaa pakastimesta noin 10 minuuttia ennen tarjoilua. Uusi maku noudattaa yrityksen filosofiaa, jonka mukaan maailman herkullisimpaan jäätelöön vaaditaan maailman hienoimmat raaka-aineet. Uutuus onkin makunautinto, joka on täynnä kontrasteja ja ylellisiä ainesosia.

– Käytämme erityisen hienoa, huolella valikoitua kaakaota, joka antaa jäätelölle intensiivisen suklaan maun. Pehmeä kinuskikastike sisältää suolaisen häivähdyksen ja muodostaa ainutlaatuisen vastaparin makeudelle. Uutuusmaku sisältää lisäksi kandeerattuja pekaanipähkinöitä rapeana kontrastina jäätelön kermaisuudelle ja pehmeydelle. Nimenomaan kontrastit maussa ja koostumuksessa antavat jäätelölle sille ominaisen luonteen, sanoo Alison Gray, Häagen-Dazsin Ranskan-tehtaan R&D Manager.

Uusien makujen luominen on Häagen-Dazsilla tarkkaa työtä, johon voi kulua jopa viisi vuotta. Jokainen uusi maku kehitetään the Gold Standardiksi nimitetyssä prosessissa, jossa uusia makuja verrataan aina jo olemassa oleviin makuihin. Uusi tuote pääsee tuotantoon vain jos se pärjää lukuisissa kuluttajatesteissä edeltäjiään paremmin. Chocolate, Pralines & Caramel -jäätelön lopullinen makuyhdistelmä kävi läpi tiukan testijakson, jossa se kilpaili 29 muun reseptin kanssa.

– Kesäkauden raikkaiden hedelmä- ja marjamakujen jälkeen aletaan kysyä yhä enemmän täyteläisempiä, syntisen hyviä makuja, kuten suklaata, kinuskia ja pähkinöitä. Valikoimissamme on aiemmin ollut vain yksi suklaamaku, mutta suklaa on Suomessa erittäin suosittua ympäri vuoden. Jäätelötuotteissa suklaamakujen myynti on kasvanut 35 prosenttia edellisvuoteen nähden. Siksi uuden suklaavaihtoehdon lanseeraus tuntuu oikealta päätökseltä, sanoo Eva-Lisa Högström, Häagen-Dazsin Nordic Brand Manager.

Chocolate, Pralines & Caramel tulee markkinoille Suomessa 1. syyskuuta. Pakkauskoko on 500 ml ja hinta noin 5,69 euroa.

Lisätietoja antaa

Glenn Granden, Markkinointipäällikkö Valora Trade Finland
Puhelin: +358 (0)207 411 226, sähköposti: glenn.granden@valoratrade.fi

Eva-Lisa Högström, Nordic Brand Manager Häagen-Dazs
Puhelin: +46 31 7343 655, sähköposti: eva-lisa.hogstrom@genmills.com

Käytännön asioissa, kuva- ja tuotenäytepyynnöissä ota yhteyttä

Frida Bosma, Häagen-Dazsin lehdistöyhteys Agency
Puhelin: +46 709 152 594, sähköposti: frida.bosma@agency.se

• häagen-dazs

Häagen-Dazs lyhyesti
Häagen-Dazsin filosofia on yksinkertainen: löytää maailman ehdottomasti parhaat ainesosat ja valmistaa niistä hienointa mahdollista jäätelöä. Häagen-Dazsin tarina sai alkunsa vuonna 1921, jolloin vasta 9-vuotias Reuben Mattus auttoi vanhempiaan myymään pakastettuja hedelmiä ja jäätelöä hevoskärryistä New Yorkin Bronxissa. Hänen intohimonaan oli korkea laatu ja visionaan luoda kaikkein parasta jäätelöä kaikkein hienoimmista, puhtaimmista aineksista. Vuonna 1961 Reuben Mattus perusti Häagen-Dazsin ja alkoi ensin valmistaa kolmea makua: vaniljaa, suklaata ja kahvia. Nykyään Häagen-Dazs -tuotteita on saatavilla yli 850 kahvilassa 50 eri maassa ja nimi samaistetaan fantastiseen, mauntäyteiseen jäätelöön.

Frida Bosma

Lehdistön yhteyshenkilö Presskontakt +46 (0)70 915 25 94