Gigantin pääkonttori muuttaa Sanomataloon

Vuodesta 1999 Vantaan Tammiston Megastore-myymälän toisessa kerroksessa sijainnut Gigantin pääkonttori muuttaa kesäkuun 19. päivä Sanomataloon Helsingin ydinkeskustaan.

Gigantin pääkonttori muuttaa Sanomatalon 3. kerrokseen uudistettuun monitilatoimistoon. Sanomatalo sijaitsee Helsingin päärautatieaseman läheisyydessä osoitteessa Töölönlahdenkatu 2.

- Pääkonttorimme on 39 Gigantti-myymälän tukijalka, jonka tehtävänä on varmistaa, että myymälöillämme on parhaat mahdolliset edellytykset palvella asiakkaitamme. Gigantti on kasvanut 18-vuotisen historiansa aikana yli 1 100 henkeä työllistäväksi markkinajohtajaksi. Pääkonttorin ja Tammiston myymälän henkilökunta sekä Gigantti Yritysmyynnin tiimi tarvitsivat lisää tilaa, Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen sanoo.

Pääkonttori muuttaa Sanomataloon antaakseen tilaa Tammiston Gigantin myymälälle sekä Gigantti Yritysmyynnille.

- Pääkonttori väistyy Tammistosta, sillä haluamme tarjota Tammiston myymälän 160 hengen tiimille suuremmat ja viihtyisämmät taukotilat. Lisäksi voimakkaasti kasvava yritysmyyntitiimimme tarvitsee uudet toimistotilat. Pääkonttorin muuton myötä vapautuvat tilat remontoidaan heidän tarpeisiinsa sopiviksi, Rytkönen kertoo.

Keskeinen sijainti myymälöiden lähellä

Gigantin uusi pääkonttori sijaitsee Forumin Gigantti-myymälän välittömässä läheisyydessä. Myös muut pääkaupunkiseudun myymälät ovat lyhyen matkan päässä.

- Meille myymälöidemme läheisyys on ehdottoman tärkeää, ja Sanomatalossa tämä toteutuu. Lisäksi Sanomatalon tarjoamat tilat sopivat tarpeisiimme, ja keskeinen sijainti helpottaa työskentelyä yhteistyökumppaneidemme kanssa, Rytkönen kertoo.

Gigantin pääkonttorilla työskentelevät myynnin ja markkinoinnin, logistiikan, IT:n sekä talous- ja henkilöstöhallinnon tehtävistä vastaavat tiimit. Muutto koskee yli 50-henkisen pääkonttoritiimin noin 40 työntekijää, sillä osalla pääkonttorin työntekijöistä on vakituinen työpiste muualla Suomessa osana Gigantin laajaa myymäläverkostoa.

Sanomatalon uusi pääkonttori on suunniteltu Gigantin tarpeiden mukaan, ja toimistoon on luotu viihtyisiä tiloja avoimeen yhteistyöhön, projektityöhön, luovaan työhön ja rauhalliseen työskentelyyn. Tehokasta yhdessä tekemistä tukevat uusimmat teknologiset ratkaisut.

Gigantin uusi pääkonttori 19.6.2017 alkaen: Sanomatalo 3. krs, Töölönlahdenkatu 2, 00100 Helsinki.