Gigantti palkittiin Suomen parhaana verkkokauppana

Gigantti on palkittu Suomen parhaana verkkokauppana BearingPointin toteuttamassa Digimenestyjät 2019 -tutkimuksessa. Gigantti palkittiin erityisesti hyvän tuotteiden esittelyn sekä sujuvan ostoprosessin vuoksi.

BearingPointin tutkimus arvioi yrityksen kykyä myydä sähköisissä kanavissa erityisesti tuotteiden esittelyn, ostoprosessin toimivuuden sekä myynnin tuen näkökulmista.

Gigantin verkkokaupassa kiitosta keräsi erityisesti sujuva tuotteiden tilaus, jossa asiakasta ei väsytetä pyytämällä epärelevantteja tietoja monivaiheisella prosessilla. Vaadittavat tiedot ja valinnat on saatu tiivistettyä yhteen sivuun, ja silti mukaan mahtuu useita maksu- ja toimitustapoja, arvio arvioi Antti Maunula BearingPointin Digital & Strategy -praktiikasta.

- Tämä palkinto on meille hieno osoitus siitä, että digitaaliseen asiakaskokemukseen liittyvä kehitystyö huomataan. Olemme iloisia siitä, että verkkokauppamme koetaan toimivaksi juuri niissä ominaisuuksissa, joihin olemme myös paljon viime vuosina panostaneet ja että asioinnin helppous ja nopeus kerää kiitosta, iloitsee Gigantin kaupallinen johtaja Niko Sandström.

BearingPointin vuosittainen Digimenestyjät-tutkimus on mitannut yritysten digitaalista kyvykkyyttä vuodesta 2013 lähtien. Tänä vuonna mukana oli 593 yritystä 25 toimialalta kahdeksasta eri maasta. Yritysten digitaalisia kyvykkyyksiä analysoidaan kuudessa ulottuvuudessa: digitaalisessa markkinoinnissa, digitaalisessa tuotekokemuksessa, verkkokaupassa, asiakashallinnassa, mobiilikokemuksessa ja sosiaalisessa mediassa. Tavoitteena on arvioida vertailukelpoisesti ja monipuolisesti yrityksen digitaalista kehitystä erityisesti asiakaskokemuksen näkökulmasta.

Digimenestyjät 2019 -raportti on luettavissa täällä: https://www.bearingpoint.com/en-fi/our-success/digital-leaders

• gigantti.fi
  • palkinnot