Black Friday kasvoi jälleen uusiin ennätyksiin: Gigantissa myynti 24,5 miljoonaa euroa, nettimyynnin kasvu + 24 %

Gigantti teki Black Fridayna jo neljättä vuotta peräkkäin kaikkien aikojen parhaimman myyntituloksensa: suomalaiset ostivat Gigantista tänä vuonna 24,5 miljoonalla eurolla. Gigantti.fi:ssä nettimyynti kasvoi 24 prosenttia vuoden 2017 Black Fridayhyn verrattuna. Black Fridayn myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa 55- ja 65-tuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit ja pelit sekä sähköhammasharjat.

Perjantaina 23.11. vietetty tarjouspäivä Black Friday sai suomalaiset jälleen liikkeelle.

- Ei ole enää epäilystäkään siitä, etteikö Black Friday olisi koko kansan suosittu ostospäivä. Tämän vuoden Black Fridayna suomalaiset ostivat meiltä 24,5 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Fridayhyn kertyi 15 prosenttia, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Trygve Hillesland.

- Kiitos kaikille asiakkaillemme. Olen iloinen, että olemme vuosi toisensa jälkeen onnistuneet luomaan asiakkaitamme kiinnostavan kampanjan ja tarjoustuotevalikoiman. Olen ylpeä myös kollegoistani, jokaisesta giganttilaisesta, jotka ovat tehneet kovasti töitä Black Fridayn eteen, Hillesland sanoo.

Gigantti tarjosi tänä vuonna ennätysmäärän Black Friday -tarjoustuotteita. Myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa 55- ja 65-tuumaiset televisiot, puhelimet, kuulokkeet, pyykinpesukoneet, pelikonsolit ja pelit sekä sähköhammasharjat.

- Tämän vuoden ehdoton hittituote oli 65-tuumainen televisio. Ne myytiin loppuun suurista eristä huolimatta sekä verkkokaupassa että myymälöissä, Hillesland listaa.

Gigantin nettikaupassa kävijä- ja myyntiennätys

Torstai-iltana klo 21:00 Gigantin nettikaupassa alkanut Black Friday rikkoi myyntiennätyksen heti kampanjan alettua. Gigantti.fi:ssä ensimmäisen tunnin myynti yli kaksinkertaistui viime vuoden Black Fridayn ensimmäiseen tuntiin verrattuna. Gigantin sivuilla oli merkittävästi enemmän kävijöitä viime vuoteen verrattuna.

- Nettimyynti oli myös tänä vuonna suurta: kasvua kertyi 24 prosenttia vuoden 2017 Black Fridayhyn verrattuna, Hillesland summaa.

Gigantin joulukaupan käynnisti Singles’ Day 11.11. ja Black Fridayn jälkeen loppuvuoden sesonki jatkuu maanantaina, jolloin vietetään nettikaupan ostospäivää Cyber Mondayta.

Gigantin Black Friday 2018 lukuina

• Gigantin myynti 24,5 miljoonaa euroa, kasvua vuoden 2017 Black Fridayhyn + 15 %.
  • Gigantti.fi:ssä ensimmäisen tunnin myynti yli kaksinkertaistui viime vuoden Black Fridayn ensimmäiseen tuntiin verrattuna. Kokonaisuudessaan Gigantin nettikaupan myynti kasvoi 24 prosenttia viime vuodesta.
  • Vuonna 2017 Gigantin Black Friday -myynti oli 21,3 miljoonaa euroa. Vuonna 2016 suomalaiset ostivat Gigantista Black Fridayna yli 17 miljoonalla eurolla. Ensimmäistä kertaa Black Friday järjestettiin vuonna, 2015, jolloin Gigantti myi 10,4 miljoonalla eurolla.

Black Friday oli menestys myös pohjoismaisella tasolla

Gigantin emoyhtiön, kaikissa pohjoismaissa toimivan Elkjøp-konsernin myynti oli Black Fridayna 1,46 miljardia Norjan kruunua. Keskimäärin Elkjøp-konserni myi miljoonalla kruunulla joka minuutti koko vuorokauden ajan. Myynti on kaupan alalla suurin yhden päivän ennätys Pohjoismaissa. Elkjøp-konserni piti hallussaan myös edellisiä Pohjoismaiden myyntiennätyksiä: vuoden 2017 Black Fridayna Elkjøp-konsernin myynti oli 1,3 miljardia Norjan kruunua, vuonna 2016 949 miljoonaa Norjan kruunua ja vuonna 2015 770 miljoonaa Norjan kruunua.

• black friday
  • myyntiennätys

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.