Gigantin yhden päivän myynti + 63 % edellisvuodesta - Black Friday kasvatti myyntiennätyksen 17 miljoonaan euroon

Gigantti teki Black Fridayna kaikkien aikojen myyntiennätyksen: suomalaiset ostivat Gigantista 17 miljoonalla eurolla yhden päivän aikana. Vuoden 2015 Black Fridayna Gigantti myi 10,4 miljoonalla eurolla, joten kasvua edellisvuoteen kertyi 63 prosenttia. Myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa suuret televisiot sekä kodinkoneet.

Perjantaina 25.11. vietetty tarjouspäivä Black Friday sai suomalaiset liikkeelle.

- Ennustimme Black Fridaysta erittäin vilkasta, mutta kyllä tämän vuoden Black Friday rikkoi toden teolla kaikki ennätykset. Teimme uuden yhden päivän myyntiennätyksen, kun suomalaiset ostivat meiltä yhden vuorokauden aikana 17 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Fridayhyn kertyi 63 prosenttia, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Gigantin Black Friday -tarjouksiin kuului ennätysmäärä tuotteita. Tänä vuonna erityisesti suuret televisiot sekä kodinkoneet kiinnostivat suomalaisia.

- Black Fridayn myyntihitti olivat suuret televisiot, niitä myytiin tuhansia. Lisäksi älypuhelimet, kuulokkeet, kaiuttimet, Playstation-pelikonsoli, sähköhammasharjat, pyykinpesukoneet sekä pölynimurit olivat myydyimpien listalla, Rytkönen summaa.

Black Friday polkaistiin käyntiin perjantain vastaisena yönä klo 00.00 Gigantin verkkokaupassa ja myymälät ympäri Suomen avasivat ovensa aamulla poikkeuksellisesti jo kello 06:00.

- Kauppa kävi hyvin koko päivän kaikissa myyntikanavissamme. Saimme paljon kiitosta asiakkailtamme siitä, että palvelu pelasi niin netissä kuin myymälöissämmekin ongelmitta koko päivän, vaikka ihmisiä oli liikkeellä runsaasti, Rytkönen sanoo.

Gigantin verkkokaupassa kävijä- ja myyntiennätys: kauppaa lähes 2 miljoonalla eurolla tunnissa

Black Friday sai lentävän lähdön perjantaina vastaisena yönä Gigantin verkkokaupassa. Verkkokaupassa oli jo ensimmäisen tunnin aikana saman verran kävijöitä kuin normaalisti vuorokauden aikana ja päivän aikana rikottiin myös Gigantin verkkokaupan myyntiennätys.

- Torstai-illan ja perjantain aikana nettikaupassamme vieraili yli 1,1 miljoonaa kävijää ja myimme verkkokaupassamme ensimmäisen tunnin aikana lähes kahdella miljoonalla eurolla. Koko Black Fridayn myynti verkkokaupassamme kasvoi 76 prosenttia viime vuodesta, Rytkönen summaa.

Gigantin verkkokaupassa Black Fridayn myydyimmät tuotteet olivat televisioita. Muun muassa Samsungin 55-tuumainen 4K UHD -televisio sekä LG:n 55-tuumainen 4K UHD OLED -televisio kiinnostivat. Myydyimpien joukossa oli myös Mitsubishin ilmalämpöpumppu.

- Henkilökuntamme teki upeaa työtä, kyllä tässä tehtiin vähittäiskaupan historiaa. Black Friday 2016 tulee jäämään meidän giganttilaisten mieliin aivan erityisenä päivänä. Kiitos kaikille asiakkaillemme, jotka vierailitte myymälöissämme ja nettikaupassamme Black Fridayn aikana, Rytkönen kiittää.

Black Friday käynnisti joulukaupan, joka jatkuu tulevana tiistaina 29.11., jolloin suomalaisille maksetaan veronpalautukset.

Gigantin Black Friday 2016 lukuina

• Gigantin myynti 17 miljoonaa euroa, kasvua vuoden 2015 Black Fridayhyn + 63 prosenttia
  • Gigantti.fi:ssä 1,1 miljoonaa kävijää, kävijämäärän kasvu vuoden 2015 Black Fridaysta lähes + 20 prosenttia
  • Gigantin verkkokaupassa myynnin kasvu + 76 prosenttia vuoden 2015 Black Fridayhyn verrattuna

Black Friday oli menestys myös pohjoismaisella tasolla

Gigantin emoyhtiön, kaikissa pohjoismaissa toimivan Elkjøpin konsernimyynti oli Black Fridayna 949 miljoonaa Norjan kruunua. Myynti on kaupan alalla suurin yhden päivän ennätys Pohjoismaissa. Elkjøp-konserni piti hallussaan myös edellistä Pohjoismaiden myyntiennätystä: vuoden 2015 Black Fridayna Elkjøp-konsernin myynti oli 770 miljoonaa Norjan kruunua.

• black friday

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 38 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 492 miljoonaa euroa.