Gigantti ennustaa Black Fridaysta ennätysvilkasta – nämä tuotteet olivat viime vuoden myyntihittejä

Suomessa viime vuosina suursuosion saavuttanutta kaupan superpäivää, Black Fridayta, vietetään tulevana perjantaina, 24.11. Gigantti ennustaa päivästä vilkasta ja odottaa nettikauppaansa ja myymälöihinsä Black Fridayn aikana ennätysmäärää kävijöitä. Viime vuonna suomalaiset hankkivat Black Fridaysta erityisesti suuria televisioita, pyykinpesukoneita, kannettavia tietokoneita, puhelimia, kuulokkeita ja kaiuttimia. Gigantissa Black Friday -tarjouksia on luvassa kaikista tuoteryhmistä niin myymälöissä kuin nettikaupassakin.

Yhdysvalloista maailmalle levinnyt Black Friday -tarjouspäivä on vakiinnuttanut paikkansa Suomessa. Gigantin viime vuonna teettämän kyselyn mukaan yli 70 prosenttia suomalaisista oli kuullut Black Fridaysta.

- Elämme nyt kaupan alalla kiireisintä aikaa eli joulusesonkia. Aloitimme sen Singles’ Daylla ja seuraavaksi vuorossa on suosittu Black Friday. Olemme iloisia, että päivä on vakiinnuttanut paikkansa Suomessa hyvin nopeasti. Viime vuonna suomalaiset ostivat Gigantista yli 17 miljoonalla eurolla yhden päivän aikana, toteaa Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Gigantti odottaa Black Fridaysta ennätysvilkasta

Gigantti ennustaa Black Fridayn kasvavan entisestään tänä vuonna ja kodinkonejätti odottaa nettikauppaansa ja myymälöihinsä Black Fridayn aikana ennätysmäärää kävijöitä.

- Black Friday -sivullamme on nyt jo alkuviikosta ollut ennätysmäärä käyntejä. Kaikki merkit viittaavat siihen, että perjantaista tulee vilkas, Rytkönen ennustaa.

Gigantissa nettikaupan kapasiteettia on testattu läpi vuoden, koko henkilöstö on perjantaina töissä ja keskusvarastolla ollaan varauduttu toimittamaan ennätysmäärä tilauksia.

- Olemme tehneet paljon etukäteisvalmisteluja sen eteen, että palvelu pelaa niin netissä kuin myymälöissämmekin ongelmitta koko päivän, vaikka ihmisiä on todennäköisesti liikkeellä runsaasti, Rytkönen kertoo.

Tätä suomalaiset ostavat kaupan superpäivänä

Maailmalla Black Friday on perinteisesti ollut erityisesti kodinkoneiden ja -elektroniikan suuri ostospäivä. Vuonna 2016 Gigantissa myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa suuret televisiot, kodinkoneet, kannettavat tietokoneet, puhelimet, kuulokkeet ja kaiuttimet. Näiden tuotteiden odotetaan olevan suosittuja myös tänä vuonna.

- Viime vuoden myydyimpien tuotteiden listassa oli myös esimerkiksi ilmalämpöpumppu ja lisäksi astianpesukoneita, imureita ja hiustenkuivaimia myytiin paljon. Tämä kertoo siitä, että Black Fridaysta tehdään suunniteltuja, tarpeellisia hankintoja, Rytkönen kertoo.

Black Friday -tarjousten julkistus, myymälöiden aukioloajat ja myynnin aloitus nettikaupassa ovat Black Fridayn hengessä salaisuus viime hetkille asti. Black Friday -tarjouksia on viime vuosien tapaan luvassa kaikista tuoteryhmistä niin myymälöissä kuin nettikaupassakin.

Gigantin Black Friday -tarjoukset ja myymälöiden aukioloajat julkaistaan täällä ennen kampanjan alkua: www.gigantti.fi/blackfriday

• black friday

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 39 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 523 miljoonaa euroa.