Gigantti kasvatti Black Fridayn myyntiennätyksen 21,3 miljoonaan euroon: nettimyynnin kasvu + 46 %

Gigantti teki Black Fridayna jo kolmatta vuotta peräkkäin kaikkien aikojen parhaimman myyntituloksensa: suomalaiset ostivat Gigantista tänä vuonna 21,3 miljoonalla eurolla. Gigantti.fi:ssä kävijämäärä kasvoi 22 prosentilla ja nettimyynti kasvoi 46 prosenttia vuoden 2016 Black Fridayhyn verrattuna. Black Fridayn myydyimpiä tuotteita olivat muun muassa televisiot, kannettavat tietokoneet, puhelimet ja pyykinpesukoneet.

Perjantaina 24.11. vietetty tarjouspäivä Black Friday sai suomalaiset jälleen liikkeelle.

- Toimme Black Fridayn rytinällä Suomeen vuonna 2015 ja sen jälkeen olemme rikkoneet myyntiennätyksiämme kyseisenä päivänä vuosi toisensa jälkeen, eikä tämä vuosi ollut poikkeus. Kaupan superpäivä onkin vakiinnuttanut paikkansa Suomessa. Tämän vuoden Black Fridayna suomalaiset ostivat meiltä 21,3 miljoonalla eurolla. Kasvua viime vuoden Black Fridayhyn kertyi 24 prosenttia, kertoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

- Kiitos kaikille asiakkaillemme. Kiitän myös osaavaa ja upeaa henkilökuntaamme, jotka tekivät fantastista työtä ja vähittäiskaupan historiaa. Olen iloinen, että olemme vuosi toisensa jälkeen onnistuneet luomaan asiakkaitamme kiinnostavan kampanjan, Rytkönen sanoo.

Gigantti tarjosi tänä vuonna ennätysmäärän Black Friday -tarjoustuotteita. Myydyimpiä tuotteita olivat televisiot, kannettavat tietokoneet, puhelimet ja pyykinpesukoneet.

- Black Fridayn myyntihittejä olivat myös NHL 18 -peli, Chromecast-mediasoitin, ilmalämpöpumppu, partakone ja sähköhammasharja, Rytkönen listaa.

Gigantin nettikaupassa kävijä- ja myyntiennätys: miljoonan myynti seitsemässä minuutissa

Torstai-iltana klo 22:00 Gigantin nettikaupassa alkanut Black Friday rikkoi myyntiennätyksen heti kampanjan alettua: miljoonan euron myynti saavutettiin seitsemässä minuutissa. Ensimmäisen tunnin aikana nettikaupassa kävi yli puolet enemmän asiakkaita kuin viime vuoden Black Fridayn ensimmäisen tunnin aikana.

- Nettimyynti oli tänä vuonna suurta: netissä myynti kasvoi Gigantissa 46 prosenttia vuoden 2016 Black Fridayhyn verrattuna. Koko Black Fridayn myynnistä noin 40 prosenttia tuli netistä ja 60 prosenttia myymälöistä, Rytkönen summaa.

Gigantin joulukaupan käynnisti Singles’ Day 11.11. ja Black Fridayn jälkeen joulukauppa jatkuu tänään maanantaina, jolloin vietetään nettikaupan ostospäivää Cyber Mondayta.

Gigantin Black Friday 2017 lukuina

• Gigantin myynti 21,3 miljoonaa euroa, kasvua vuoden 2016 Black Fridayhyn + 24 %.
  • Gigantti.fi:ssä kävijämäärä kasvoi 22 prosentilla vuoden 2016 Black Fridayhyn verrattuna. Ensimmäisen tunnin aikana nettikaupassa kävi yli puolet enemmän asiakkaita kuin viime vuoden Black Fridayn ensimmäisen tunnin aikana.
  • Gigantin nettikaupassa myynti kasvoi 46 prosenttia vuoden 2016 Black Fridayhyn verrattuna.
  • Vuonna 2016 suomalaiset ostivat Gigantista Black Fridayna yli 17 miljoonalla eurolla. Vuoden 2015 Black Fridayna Gigantti myi 10,4 miljoonalla eurolla.

Black Friday oli menestys myös pohjoismaisella tasolla

Gigantin emoyhtiön, kaikissa pohjoismaissa toimivan Elkjøp-konsernin myynti oli Black Fridayna yli 1,3 miljardia Norjan kruunua, eli noin 136 miljoonaa euroa. Myynti on kaupan alalla suurin yhden päivän ennätys Pohjoismaissa. Elkjøp-konserni piti hallussaan myös edellisiä Pohjoismaiden myyntiennätyksiä: vuoden 2016 Black Fridayna Elkjøp-konsernin myynti oli 949 miljoonaa Norjan kruunua ja vuonna 2015 770 miljoonaa Norjan kruunua.

• black friday
  • myyntiennätys
  • myymälät
  • gigantti.fi

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 39 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 523 miljoonaa euroa.