Gigantti mullistaa passikuvamarkkinat – Black Fridaynä ilmaiset passikuvat pk-seudulla

Gigantti tuo digitaaliset passikuva-automaatit kaikkiin pääkaupunkiseudun myymälöihinsä. Jatkossa kuvan voi käydä ottamassa itse myymälässä ja sen voi saman tien toimittaa sähköisesti poliisin lupapalveluun. Valokuvausliikkeissä passikuvapakettien hinnat voivat olla jopa yli 20 euroa, Gigantissa digitaalisten passikuvien hinta on 9,90 euroa. Black Fridaynä 25.11.2016 passikuvan saa käydä ottamassa ilmaiseksi kaikissa Gigantin pääkaupunkiseudun myymälöissä.

Gigantti ja Tailorframe Oy tuovat markkinoille uudenlaisen palvelun: edulliset, digitaaliset passikuvat, jotka voi itse tallentaa suoraan poliisin järjestelmään.

- Passikuva on yksinkertainen palvelu, ja sen ottamisen pitäisi olla nopeaa, helppoa ja edullista. Ja juuri tähän tarpeeseen uudet kuva-automaatit vastaavat: haluamme tarjota asiakkaillemme mahdollisuuden ottaa edulliset henkilökuvat kätevästi kauppareissun lomassa. Uusi palvelumme muuttaa digitaalisten passikuvien hinnoittelun, sanoo Gigantin toimitusjohtaja Irmeli Rytkönen.

Gigantin passikuva-automaatit yhdessä tiiminsä kanssa kehittänyt valokuvaaja ja Tailorframe Oy:n toimitusjohtaja Jere Hietala uskoo, digitaalisille passikuville on kysyntää.

- Monet valokuvausliikkeet tarjoavat yli 20 euron passikuvapaketteja, johon kuuluu sekä digitaalisia että paperisia passikuvia. Uskon, että monille riittää pelkät digitaaliset kuvat ja että ne kiinnostavat Gigantin asiakkaita, Hietala kertoo.

- Black Fridaynä tarjoamme kaikissa pääkaupunkiseudun Giganteissa ilmaiset passikuvat, jotta asiakkaamme pääsevät kokeilemaan uusia laitteitamme, Rytkönen lupaa.

Passikuva sähköisesti netistä suoraan poliisin järjestelmään

Passikuvan on voinut vuodesta 2013 alkaen toimittaa poliisille sähköisesti.

Gigantin passikuva-automaateissa passikuvan ottamiseen menee vain muutamia kymmeniä sekunteja ja se on helppokäyttöinen. Esimerkiksi kuvausvalo on säädetty jo valmiiksi ja laite ohjeistaa kuvan ottamisessa. Kuva siirtyy tämän jälkeen nettisivulle, josta sen voi tallentaa ja lähettää suoraan poliisin lupahallinnon valokuvapalvelimelle.

Passikuvien laatuvaatimukset ovat tunnetusti tarkat. Miten voi olla varma, että kuvausautomaatilla otettu kuva on virallisten vaatimusten mukainen?

- Laitteemme antaa tarkat ohjeet ja näyttää apuviivojen avulla, missä asennossa pään pitää olla. Jos kuvaan ei ole tyytyväinen ensimmäisellä otannalla, voi niitä ottaa useamman ennen kuin tallentaa kuvan automaatin järjestelmään, Hietala kertoo.

Face-passikuvausautomaatit ovat käytössä näissä myymälöissä:

Gigantti Forum

Gigantti Itäkeskus

Gigantti Vantaa Tammisto

Gigantti Espoo Lommila

Gigantti Espoo Suomenoja

Sähköisestä passikuvasta:

• Kuva on heti käytössä poliisin lupapalvelussa sen lähettämisen jälkeen
  • Kuva on voimassa poliisin lupapalvelussa puoli vuotta kuvan toimittamisesta

Kuva käy kaikkiin näihin:

• passi
  • henkilökortti (pois lukien väliaikainen henkilökortti)
  • järjestyksenvalvojakortti
  • vartijakortti ja väliaikainen vartijakortti
  • turvasuojaajakortti
  • aseenkäsittelylupa

Kuka on Jere Hietala?

Jere Hietala on kansainvälisesti palkittu mainosvalokuvaaja ja yrittäjä. Hietala on kuvannut lukuisia maailmantähtiä, kuten muun muassa 50 Cent, Conan O’Brien, Kimi Räikkönen, NHL ja NBA-tähtipelaajat, sekä monet valtion päämiehet. Vuonna 2016 Hietala valittiin Suomen Olympiakomitean viralliseksi kuvaajaksi RIO2016 olympialaisiin. Videopuolella Hietala on voittanut Emma-patsaan ohjaamastaan Cheekin Timantit on ikuisia -musiikkivideosta. Hietalan johtama yritys Tailorframe Oy on kehittänyt Giganteissa käytettävät passikuva-automaatit. Tailorframe on valokuvausalan muutoksen edelläkävijä ja uusien, tehokkaampien liiketoimintamallien kehittäjä. Lisätiedot: www.tailorframe.com

Gigantti Oy on Suomen suurin kodinkoneiden ja -elektroniikan jälleenmyyjä.

Gigantilla on Suomessa 38 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee yli tuhat henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 492 miljoonaa euroa.