Lokakuun 2019 myydyimmät puhelimet TOP 10

Gigantin myydyimpien puhelinten TOP 10 -listaus sai lokakuussa jälleen uuden ykkösen, kun Apple iPhone 8 kiri kärkeen. Vielä syyskuussa iPhone 8 oli listan sijalla neljä. Lokakuun listalle mahtuu neljä Samsungia, kolme iPhonea, kaksi Nokiaa sekä yksi Huawei, syyskuussa ykköspaikalla käynyt Huawei P Smart 2019. Myös yritysmyynnin TOP 10 -lista sai uuden ykköspuhelimen.

Gigantin puhelinmyynnistä vastaava myyntipäällikkö Mikko Pesonen ennustaa iPhone 8:n näkyvän listan kärkipaikoilla jatkossakin.

- iPhone 8 on ollut syksyn aikana todella suosittu ja tämä malli tulee todennäköisesti olemaan listan kärkipaikoilla vielä pitkä pitkään. iPhone 11 on kivunnut jo sijalle 5. Laitteessa on ollut hieman saatavuushaasteita ja jos Apple saa ne kuntoon, niin on mielenkiintoista nähdä kuinka korkealle tämä malli yltää marraskuun listassa, Pesonen sanoo.

Samsung dominoi jo tuttuun tapaan TOP 10 -listaa usealla listasijoituksella. Lokakuun listaukseen mahtuu Samsungilta neljä mallia. Nokia puolestaan kirii listalle kahdella mallillaan.

- Samsung Galaxy A-sarja jatkaa edelliskuukausien tapaan listalla laajalla rintamalla. Nokian uudet mallit 7.2 ja flip-mallinen 2720 ovat myös mukana. Hieno nähdä kaksi Nokiaa eniten myyvien listalla, Pesonen iloitsee.

Yritysmyynnin TOP 10:ssä uusi ykkönen

Kuluttajamyynnin lisäksi Gigantti listaa joka kuukausi myös Gigantti Yritysmyynnin myydyimpien puhelinten TOP 10 -listauksen. Myös yritysmyynnin TOP 10 -lista sai lokakuussa uuden ykkösen.

- Iphone 8 suosio näkyy myös yritysmyynnissä ja malli kirii kuluttajamyynnin tapaan ykkössijalle. Apple muutoinkin vahvana listalla neljällä eri mallillaan, kertoo Gigantti Yritysmyynnin myyntipäällikkö Pasi Puputti.

Syyskuun tapaan Samsungin puhelinten suosio näkyy edelleen vahvana yritysmyynnin TOP 10 -listalla ja A-sarjan puhelimet keräsivät peräti neljä listasijoitusta. Kovempaakin käyttöä kestävä Samsung Xcover 4s nosti listasijoitustaan pari pykälää.

Myydyimmät puhelimet Gigantissa syyskuussa 2019, kuluttaja-asiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus.

1. Apple iPhone 8 (4)

2. Samsung Galaxy A10 (3)

3. Samsung Galaxy A50 (5)

4. Samsung Galaxy A40 (2)

5. Apple iPhone 11 (8)

6. Apple iPhone XR (9)

7. Huawei P Smart 2019 (1)

8. Samsung Galaxy A20 (-)

9. Nokia 7.2 (-)

10. Nokia 2720 (-)

Myydyimmät puhelimet Gigantissa elokuussa 2019, yritysasiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus.

1. Apple iPhone 8 (3)

2. Samsung Galaxy A10 (2)

3. Samsung Galaxy A20 (-)

4. Apple iPhone 11 (10)

5. Samsung Galaxy A50 (7)

6. Samsung Xcover 4S (8)

7. Samsung Galaxy A70 (9)

8. Nokia 7.2 (-)

9. Apple iPhone 11 Pro (5)

10. Apple iPhone XR (-)

Gigantti julkaisee myydyimmät puhelimet -listaukset kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat Gigantin eri myyntikanavista saatuihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: www.gigantti.fi/lehdisto

• myydyimmät puhelimet
  • älypuhelimet

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.