Myydyimmät puhelimet joulukuussa 2019 – nämä mallit kirivät TOP 10 -listalle

Suositut joululahjapuhelimet dominoivat Gigantin myydyimpien puhelinten joulukuun TOP 10 -listaa. Lista sai jälleen uuden ykkösen, kun Huawein kestosuosikki P Smart 2019 kiri ykköspaikalle. Yritysmyynnin asiakkaita kiinnostivat Applen 11-sarjan mallit.

Gigantin myydyimpien puhelinten ykköspaikalle palasi muutaman kuukauden tauon jälkeen Huawein koko kansan puhelimeksikin tituleerattu P Smart 2019. Puhelin on nähty listan kärjessä viimeksi syyskuussa.

- P Smart 2019 oli lähes koko joulukuun erittäin aggressiivisesti hinnoiteltu puhelin ja edullinen hinta nosti tämän kestosuosikin listan ykköseksi, kertoo Gigantin myyntipäällikkö Mikko Pesonen.

Listalta löytyvät iPhone 8:n ja iPhone 11:ta Pesonen nimeää vuoden 2019 hittilahjoiksi.

- Sijalta kaksi löytyvä iPhone 8 oli odotetusti suosituin iPhone joulukuussa– iPhone 8 oli varmasti yksi toivotuimpia joululahjoja tänä jouluna. Hienoa nähdä, että myös iPhone 11 on noussut jo listan sijalle kahdeksan. Tämä kertoo siitä, että premium-lahjoja on annettu paljon tänä jouluna, Pesonen sanoo.

Joulukuussa eniten listasijoituksia kahmi Samsung.

- Samsungin Galaxy -sarja on edelleen todella suosittu ja listalta löytyy viisi Galaxy-puhelinta.

Samsungin lisäksi listalla on kaksi iPhonea, kaksi Huaweita ja yksi Nokia.

Apple jatkaa Yritysmyynnin TOP 10:n kärjessä

- Apple iPhone 11 -sarjan puhelimet kasvattivat marraskuusta selkeästi suosiotaan ja olivat Yritysmyynnin selkeitä kärkipuhelimia. Tässä on selkeä ero kuluttajamyyntiin, jossa iPhone 8 oli suosituin malli Applelta, kertoo Gigantti Yritysmyynnin myyntipäällikkö Pasi Puputti.

Applen kolmen mallin lisäksi Yritysmyynnin listalle nousi joulukuussa neljä Samsungia, kaksi Huaweita ja yksi Nokia.

- Samsungin Galaxy-sarja suosittu myös yritysmyynnin puolella, Puputti kertoo.

Myydyimmät puhelimet Gigantissa joulukuussa 2019, kuluttaja-asiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus

1. Huawei P Smart 2019 (2)

2. Apple iPhone 8 (3)

3. Samsung Galaxy A10 (4)

4. Samsung Galaxy A50 (5)

5. Samsung Galaxy A40 (7)

6. Huawei Y5 2019 (-)

7. Huawei P30Lite  (10)

8. Apple iPhone 11 (-)

9. Nokia 7.2 (-)

10. Samsung Galaxy A70 (-)

Myydyimmät puhelimet Gigantissa joulukuussa 2019, yritysasiakkaat. Suluissa edellisen kuukauden sijoitus

1. Apple iPhone 11 pro (-)

2. Apple iPhone 11 (5)

3. Samsung Galaxy A20 (3)

4. Apple iPhone 8 (1)

5. Samsung Galaxy A40 (2)

6. Samsung Galaxy A50 (8)

7. Samsung Galaxy A10 (4)

8. Nokia 7.2 (7)

9. Huawei P Smart 2019 (6)

10. Huawei P30 Lite (-)

Gigantti julkaisee myydyimmät puhelimet -listaukset kuukausittain, aina kuukauden ensimmäisenä arkipäivänä. Tiedot perustuvat Gigantin eri myyntikanavista saatuihin myyntilukuihin. Aiempien kuukausien myyntitilastot löytyvät osoitteesta: www.gigantti.fi/lehdisto

• myydyimmät puhelimet
  • älypuhelimet

Gigantilla on Suomessa 41 myymälää. Yrityksemme palveluksessa työskentelee 1200 henkilöä myymälöissä, yritysmyynnissä, verkkokaupassa sekä asiakaspalvelussa. Liikevaihtomme on 563 miljoonaa euroa.